Äldre Ft-kort...?!?

norpan85

Trådstartare
Har funderat på en sak, jag tillhör ju en utav dom som tog FT kortet precis när det kom. Tog först på ponny, då fick jag bara en helt vit lapp med ett F på. Sedan köpte ja häst och fick ta kortet på häst med. Men fick inget nytt märke eller så...Nu har ja sett att korten har ridsportsförbundets logga på och det står om det är häst eller ponny, vissa har även tränaren sign på....Kanske dum fråga men e detta nått ja ska kolla med ridsportsförbundet? eller är det OK att mitt fortfarande bara e ett helt vanligt F. Tänker mest om dom kollar på en tävling å dom tror att ja inte har kortet på häst eftersom de inte står nått? En fundering bara då jag vet att några tjejjer på klubben som hade kortet på ponny gjorde provet på häst nyss, de fick ett nytt kort där de stod att de var för häst osv....

Sv: Äldre Ft-kort...?!?

Har funderat på en sak, jag tillhör ju en utav dom som tog FT kortet precis när det kom. Tog först på ponny, då fick jag bara en helt vit lapp med ett F på. Sedan köpte ja häst och fick ta kortet på häst med. Men fick inget nytt märke eller så...Nu har ja sett att korten har ridsportsförbundets logga på och det står om det är häst eller ponny, vissa har även tränaren sign på....Kanske dum fråga men e detta nått ja ska kolla med ridsportsförbundet? eller är det OK att mitt fortfarande bara e ett helt vanligt F. Tänker mest om dom kollar på en tävling å dom tror att ja inte har kortet på häst eftersom de inte står nått? En fundering bara då jag vet att några tjejjer på klubben som hade kortet på ponny gjorde provet på häst nyss, de fick ett nytt kort där de stod att de var för häst osv....

Jag tror ju inte du får bekymmer med ditt F för när korten kom så var det ju så här att de som hade tävlat förut behövde inte ta kortet. Vilket innebär att det säkert finns många där ute som inte ens har ett F att visa upp. Men om det bekymrar dig så prata med nån av dina terrängtränare som säkert kan skänka dig ett nytt märke!

Jag tror ju inte du får bekymmer med ditt F för när korten kom så var det ju så här att de som hade tävlat förut behövde inte ta kortet. Vilket innebär att det säkert finns många där ute som inte ens har ett F att visa upp. Men om det bekymrar dig så prata med nån av dina terrängtränare som säkert kan skänka dig ett nytt märke!

Jag har inget, visserligen har jag bara blivit tillfrågad en enda gång och det var när jag red debutant i Vinslöv på Fiorino år 2000

Jag har inget, visserligen har jag bara blivit tillfrågad en enda gång och det var när jag red debutant i Vinslöv på Fiorino år 2000

och du ska till Vinslöv i år? Då får vi väl se. Vad konstigt att du blir slumputvald. :angel:
Vet ju att vederbörande där är nitisk

:rofl::rofl:

SKämtåsido.. Mina döttar har nog aldrig visat det. Och när Tilda gick upp fr ponny till häst så inte ville någon se nya märket.

Däremot har vi fått gå tillbaks till lastbilen och hämta ett grönt kort en gång på en regional hopptävling.

Ja jag har heller inget kort och har bara blivit tillfrågad en enda gång och det i Enköping :D

Okej :) Nää ja har inte heller blivit tillfrågad en enda gång under 10 år så de va mest en fundering hur det ska se ut egentligen, Om det är fel att jag inte fick nått nytt märke när jag tog för häst.?..men då e det nog inget att oroa sig för :):laugh:

måste fråga en del fråga i de här, ja tog FT kortet på Ponny men där har ja ingen sing på de men sen tog ja kortet för * ponny men på de står de ju bara * på, inte att de är för ponny speciellt aldrig någon som komenterat men hur ser de ut för häst * ut? står de ett H lr något på de? Ska ta mitt första för häst nästa år, vist behöver man ej göra man teorin då?

Nä, du behöver bara rida upp terrängdelen

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 421
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 690
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 432
Senast: Freazer
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 126
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka