Albion SLK dressyrsadel

P

piggis_83

Sadelmakaren var ute idag o provade ut en massa (nåja 13 st tror jag) dressyrsadlar.

Provade:
Albion SLK
Anky
Bates Caprilli
Frank Baines Reflex
Frank Baines Excel
County
Prestige Venus D
Passier Grand Gilberth (beg)
County (beg)
Stübben Colombo (beg)
Kieffer (beg)
Jaguar
Wellington

4 fick "godkänt" (Albion, FB Reflex, Wellington & Jaguar) så dessa provred jag i skritt o lite trav, utan stigläder ;)
Det var bara Albion-sadeln som fick godkänt på "ridprovet". Inte bara godkänt heller, utan den låg helt super på hästen även i rörelse. Sadelmakaren tyckte dessutom det va en väldigt trevlig o tilltalande sadel. Så gissa om jag va helnöjd, för när jag provsatt den sadeln i affären kände jag bara *wow vilken sadel*!!

Så nu vill jag höra ni som har Albion (och spec SLK). Är ni nöjda?? SLK är en relativt ny modell va om jag förstod det rätt? Har letat lite priser på nätet, verkar som att riktpriset är runt 21'. Är det nån som vet om den finns i mörkbrunt, eller bara svart?

Sv: Albion SLK dressyrsadel

jag rider i en Albion dressyr (minns inte modellen..) och jag är i himmelriket, nu måste ag dock dressyra i Kieffern som oxå är skön men men.

Tkr man får bra stöd och kommer ner i sadeln.

Jepp nu är den beställd! Den går att få i brunt oxå, så jag tog en sån. Gillar mörkbrunt på läder, sen har jag bara bruna träns (o en brun hoppsadel) så det blev ju smidigt såhär :)
Tyvärr va den bomvidden jag skulle ha (normal!!) slut i sverige, så det tar ca 6-8 v. Men men, den som väntar på nåt gott....

Kul att ni är nöjda med era! Denna modellen är väl den "bästa" av Albions, mest uppbyggd o så. Så det blir spännande när jag väl får den!

Jag har ridit i Albion flera gånger, tycker det är mycket bra sadlar :) Grattis till nytt sadelköp :)

Sadelmakaren var ute idag o provade ut en massa (nåja 13 st tror jag) dressyrsadlar.

Provade:
Albion SLK
Anky
Bates Caprilli
Frank Baines Reflex
Frank Baines Excel
County
Prestige Venus D
Passier Grand Gilberth (beg)
County (beg)
Stübben Colombo (beg)
Kieffer (beg)
Jaguar
Wellington

4 fick "godkänt" (Albion, FB Reflex, Wellington & Jaguar) så dessa provred jag i skritt o lite trav, utan stigläder ;)
Det var bara Albion-sadeln som fick godkänt på "ridprovet". Inte bara godkänt heller, utan den låg helt super på hästen även i rörelse. Sadelmakaren tyckte dessutom det va en väldigt trevlig o tilltalande sadel. Så gissa om jag va helnöjd, för när jag provsatt den sadeln i affären kände jag bara *wow vilken sadel*!!

Så nu vill jag höra ni som har Albion (och spec SLK). Är ni nöjda?? SLK är en relativt ny modell va om jag förstod det rätt? Har letat lite priser på nätet, verkar som att riktpriset är runt 21'. Är det nån som vet om den finns i mörkbrunt, eller bara svart?

Kanonsadel!! Hade problem att hitta sadel till den gamle men Albion SLK, den nyare satt som "smäck" o är såå skön att rida i:love::love:

vi har haft olika Albion SLK disskutioner på forumet förut, använd sök funktionen.

Jag hade en SLK till min förra häst. köpte sadeln 02 tror jag. då var det en relativt ny modell. kostade då ca 21´

Det är den bästa och absoult skönaste sadel jag suttit i.

Jag har en Albion K2 Dressyr, som jag haft i ungefär ett år. Den är bekväm, men ingen "wow-upplevelse". Mammas gamla Lewa Goldschläger är bekvämare! ;)

Tycker dock att de olika Albions skilljer sig en hel del mellan modellerna, hittade en beg på sadelutprovningen till en annan pålle men den var inte alls samma Wow. Den jag har är den nyare modellen o den älskar jag:love: Hästen oxå, helt plötsligt kom han ihop sig o fick ett jÄvlar tryck under galoscherna :banana:

Vad bra att ni är nöjda! Vet inte riktigt vad jag kommer få ge för min *hehe kan bli en överraskning kanske* :o
Har lyckats beställa genom en affär som vanligtvis inte har Albion, men han som tar in Albion till Sverige gick med på den här dealen, så jag både hoppas o tror att jag kommer få ett bra pris.
2 veckor har gått nu :)

Grattis till ett bra sadelköp!

Jag har Albion Style både som hopp- & dressyrsadel & dom är båda jättetrevliga att rida i, välbalanserade.

Liknande trådar

Dressyr Nu har vi äntligen hittat en Jaguar till den ena hästen, så nu är det dags att hitta ny sadel till den andra. Det är ju underbart detta...
2
Svar
23
· Visningar
5 790
Senast: Alfakrulls
·
Dressyr Hoppas ni inte är för trötta på sånnt här. Ska nog ka och kolla på ny sadel på semestern. Vet inte om min innoa ligger optimalt...
Svar
9
· Visningar
2 179
Senast: __Stilett__
·
P
Utrustning Japp, har gått o blivit halvt dressyrnörd :angel: Så jag har funderingar på att köpa en dressyrsadel. Frågan är bara vilken.....! Jag...
Svar
4
· Visningar
1 916
Senast: Centaur
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
653 255
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?