Albion HR dressyr

C

Crona

Hej är det någon som vet lite om dessa sadlar , är inne på att köpa en

:love: tacksam för alla svar ;)

Sv: Albion HR dressyr

vad jag vet så är det många många år sen dessa sadlar tillverkades, kanske därför ingen har en sån?? :confused:

Har en Albion K2 och den tycker jag är super :love: Har perfekta stöd för knäna och jätte bra säte , snygg är den också!

Hade en Albion HR till min foderhäst.

Hade iof väldig mkt problem med den, då sadelutprovaren hade GANSKA MKT fel. Den passade alltså inte alls.

Men den är oroligt skön att rida i :love:. Kändes som en 'tron' att sitta i! Gillade min jätte mkt! Lagom stora knästöd (inga extrema, samtidigt som det fanns stöd så man klarade sig)

Men vet inte om det bara var min, men den var stl M (normal) i bommen men var jättesmal, men kan varit den där sadelutprovaren/sadelmakaren som förstörde den, då hon stoppade den jättemycket.

Den jag hade passad iaf en rak häst med smal rygg. Och det fanns gott om plats för en hög manke.

Men tycker absolut att du ska prova den om du har möjlighet. Det är dessutom en bra kvalitésadel!

:love::love: Jag har verkligen hittat min dröm sadel jätte skön och den ligger som en hanske på min kille :love: sådan tur jag bytade till denna du har rätt man sitter som i en tron

vad jag vet så är det många många år sen dessa sadlar tillverkades, kanske därför ingen har en sån?? :confused:

min e uttagen 2001 men klart det är jättelänge sedan för vissa , när tillverkade de dem ?:idea:

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
723
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 970
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 323

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar