Alan Rickman är död

En förbannat ledsam vecka det här.

Uppriktigt förvånad hur flertalet missat vem han är, och det menar jag inte på något nedlåtande sätt! Han är ju känd för sin medverkan i flertalet kända produktioner, som spretar lite åt alla håll. Det är är ju en ganska stor skillnad på Harry Potter-filmerna, Love Actually och Die Hard. Vidare så är han ju känd för sina skills när det kommer till teaterscenen och det finns en finfin inspelad produktion av Becketts Play där han medverkar som vi som inte fått lov att se honom på en scen får nöjet att åskåda. Hans röst imiteras ju hit och dit, och de flesta skådisar som gör imitationer i talkshows gör en Rickman. Så.. vilken smak man än har så borde man stött på honom. Trodde jag :)

Uppriktigt förvånad hur flertalet missat vem han är, och det menar jag inte på något nedlåtande sätt! Han är ju känd för sin medverkan i flertalet kända produktioner, som spretar lite åt alla håll. Det är är ju en ganska stor skillnad på Harry Potter-filmerna, Love Actually och Die Hard. Vidare så är han ju känd för sina skills när det kommer till teaterscenen och det finns en finfin inspelad produktion av Becketts Play där han medverkar som vi som inte fått lov att se honom på en scen får nöjet att åskåda. Hans röst imiteras ju hit och dit, och de flesta skådisar som gör imitationer i talkshows gör en Rickman. Så.. vilken smak man än har så borde man stött på honom. Trodde jag :)

Kanske är han en som man inte minns namnet på?

Jag lägger till att han spelade Sheriffen av Nottingham i Robin Hood (den med Kevin Costner i huvudrollen)

Det här gjorde mig verkligen ledsen! Jag är i vanliga fall inte så påverkad när kändisar går ur tiden men Rickmans bortgång har verkligen påverkat mig. Han har varit en stol idol under så många år och en sådan ikon att det känns minst sagt overkligt.

Jag är dålig på "kändisar" överhuvudtaget.... Jag missar till och med svenska kändisar även om jag springer in i dom, möter dom på kajen eller krockar med dom i baren. Jag är helt lost när det kommer till sånt!

En helt fantastisk skådespelare! Riktigt ledsen att höra att han gått bort. :cry:

Jag lägger till att han spelade Sheriffen av Nottingham i Robin Hood (den med Kevin Costner i huvudrollen)

Jag älskade honom i den rollen! Filmen är så bedrövlig, men värd att se bara för att se honom. :D

Because it's dull, you twit - it'll hurt more!

Kan visserligen inte komma ihåg en enda roll där han inte varit fantastisk, oavsett vad jag tyckt om resten. Otroligt ledsamt att han inte kommer att ses igen...

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 263
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
325
Senast: Seaside
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka