Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte när jag påstod att någon överhuvudtaget vill ta emot en fisk med fel på (sjuk/skadad/etc)? När gjorde jag det?
Jag antog att det inte var något fel på HotrodsKitten guramis. Det är ju inte direkt ovanligt att könsmogna guramis hamnar i bråk med varandra och då tycker jag att det bästa är att sära på dem, så att ingen skadar sig eller blir ihjälslagen. Varför skulle inte en djuraffär vilja ta emot en frisk gurami som de sedan kan sälja vidare? Jag menar inte att man får tillbaka sina pengar, ibland får man nöja sig med att de bara tar emot fisken.
Jag vet inte hur du gör på din djuraffär men här går det generellt sett att lösa.
Slöjstjärtar är ganska skitiga fiskar som sätter press på vattenkvaliten, vad jag har förstått så är det minimum 50 liter per slöjstjärt som gäller.
Haha, först fatta jag inte vad du menade men jag tror du blandade ihop pardalis med Sewellia lineolata? (lite jobbigt att de inte har något bra vanligt jäkla namn i handeln faktiskt)
pardalis är en vanlig pleco och det är nog mest jag som säger artnamnet istället för "vanlig sketen pleco" men det finns flera men olika "vanliga plecos" i handeln så det är min ursäkt!!
!