Sv: Akvarietråden
KL
Jag har blivit med Guppy
inte for att jag vill ha guppisar, men missade en vecka med labbar i forra kursen. For att inte behova komma tillbaka en vecka nasta ar sa har jag nu fatt inforskaffa en massa guppisar for att genomfora experimenten hemma. Kopte 20 hanar och 20 honor, upptackte efter ungefar 3 sekunder att guppisar alska att hoppa
hann inte ens fa pa skyddet over hinken sa hade over 5 honor hoppat ut
igar borjade dem hoppa ur haven ocksa
nu ar det bara 15 honor kvar
(men jag vet inte vart dem har tagit vagen, ar inte sa saker pa att affarsbitradet faktist raknade ratt. Hanarna ar bara 19 och dem verkar inte hoppa sa dar han hen definitivt raknat fel. En hona avled igar efter ett rymningsforsok ur haven
sa det ar fyra som jag inte har sett till)
sista dagen med experiment idag! sedan kan dem slappas ner i karet dar det finns ett ordentligt glas lock! Dem har temporart fatt bo i hinkar, eftersom tanken dem ska bo i har anvants till experimentet, tur att man har en massa extra pumpar och doppvarmare
annu mera tur eftersom jag upptackt att pumpen till "experiment" akvariet knappt funkar
Kanske ska saga att det ar beteende experiment
dem slapps helt enkelt ner i karet sen observerar jag hur mycket dem simmar runt. (kort sammanfattat
). Det ar darfor jag upptackt att pumpen inte funkar, eftersom experiment akvariet har jattesvart att ga upp i ratt temperature pga dalig vattencirkulation.