Akvarietråden V

Och jämfört med min lilla ciklidhona:
1000077094.webp

Alltså, de är enorma! I vännens 720L såg de inte så stora ut :rofl:

Nu är dvärgguramierna borta :) De hamnade hos en trevlig, superseriös snubbe som även odlar fisk och säljer till butiker. Nu kommer de bli bortskämda med lämpligt akvarium, levande artemia varje dag och massor av högkvalitativ mat utöver det. Känns riktigt bra!

Men gud vad GUL! :eek: Så snygg!
Ja, de är verkligen gula och fina. Skillnaden från neos är att de är genomskinliga från sidan. En är lite mer dovt gul medan de andra är citron neon. Har haft lite ågren att jag köpte så dyra räkor men nu är jag glad över beslutet. De är jättefina och jag tittar på dem varje dag. Ska bli spännande att se hur de ser ut som vuxna. Kanske dags att testa odla amano ändå?
20250123_180704.webp

Vad fina knorrguramin är! Jag älskar verkligen guramis. Hur de smyger runt i hela akvariet och petar med sina små spröt. Och då står de och stirrar på en och tigger mat så fort man kommer. Av de fiskar jag haft är det guramis som kommer närmast att lyckas med valpögon
Smygaren

20250123_175519.webp

Det är så himla svårt med fiskar. Jag hade nog gjort som du. Du har ju följt dem länge och sett att det inte smittar andra arter. Det kan ju vara en genetisk sjukdom också. Det är en kritik jag ofta sett om CPD, att de är inavlade och sjuka. De är verkligen jättefina och det ska bli kul att följa dem hos dig. De var en av fiskarna på min kortlista när jag ville få in lite glitter i akvariet. Nu impulsköpte jag ju tetrorna istället för att ta någon från mina noga researchade lista :bag:

Jag har ett liknande problem. Jag vill skaffa fler honungsgurami, men min hane har en konstig böld på svansen som jag inte vet vad det är. Alla andra fiskar är helt friska
20250123_175629.webp

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
926
Senast: Bison
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
744
Senast: MML
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·
Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han...
2
Svar
23
· Visningar
1 229
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka