Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, jag förstår inte vad det är med de där fiskarna! Jag hade någon förhoppning om att det skulle bli lättare bara de blev äldre och mer klara i färgerna, men tydligen inte Får väl skaffa ett macro-objektiv till systemkameran...Superlätta att fota.
Visa bifogad fil 128805
Regnbågar generellt har alltid varit och kommer nog alltid att vara mina absoluta favoritfiskar. Hade jag plats och råd skulle jag ha ett enormt asiatiskt kar igen.Du har precis ett sådant kar som jag vill ha Försöker framförallt se om det finns fiskar som jag gillar och som trivs i rumstemperatur, för att spara åtminstone lite el på att inte värma upp akvariet året runt Så, ett stort gäng röd neonregnbåge (som folk också verkar kalla dem?) ska det bli. Tänker mig minst 10st, helst ca 15. Sedan... Jadu. Jag gillar så många fiskar. Någon typ av algätare vore ju trevligt också. Och så kan jag alltid slänga i räkor när de blivit för många för mina små akvarier Får se vad det blir. Först ska jag flytta, sedan skaffa det större akvariet, sedan fisk.
Slang och hink.Vilken slamhävert rekommenderar ni? Min gick sönder
Beroende på hur små de är/var så kan kampfisken ha ätit upp dem. Antingen medan de levde eller efter de dött, fast då brukar även platys kunna äta upp döda fiskar. Mycket växter och stenar som skapar gömställen åt de små så får du nya istället.Hej alla. Har sett två små Platy i akvariet. Den första Minimini har varit där ett par veckor och sedan dök Pytteliten upp. Nu är de borta sedan tre dagar. Köpt 3 nya vuxna Platy och en ny Kampfisk samt börjat tillsätta lite bakterier för att vattnet tydligen var för rent. Fick hjälp i en akvariebutik att testa vattnet. Kan mina Platy- yngel dött och sjunkit ner i gruset av mina förändringar? Saknar de små.
Ang blåögonen så har jag ju turen att själv få bestämma vad vi beställer in till jobbet, så jag kan titta på leverantörens hemsida, tänka att "Ah, den där ser spännande ut!" och läsa på om den, och verkar den bra och vi har plats för den så får jag oftast ett OK att ta med den i nästa beställning. Det verkar dock inte som att kunderna förstår det fina med blåögonen, guppys är istället superpopulära, så det slutar väl med att jag själv köper alla blåögon vi tog inSå glad att det är någon annan än scandi som lägger ur foton så att det inte bara är mina suddiga bilder fulla av reflektioner mot knivskarpa videor på intressanta beteenden tagna av vad jag bara kan anta är David attenborough och ett filmteam som flyttat in i akvariet.
Avundsjuk jag blir på er med blåögonen. De är så vackra.
Då låter det som att jag ska ska köpa en till billig enkel helt enkelt. Hade hoppats på att det fanns nån magisk lösning som förenklade processen. Iof är det mest att få i vattnet jag har problem med.
Vilka förändringar menar du?Nyttobakterierna hjälper bara till. Har du för rent vatten och nu tillsätter nyttobakterier så gissar jag att akvariet inte är ordentligt cyklat ännu? Alltså - att akvariet inte har en egen etablerad bakteriekultur som tar hand om ammonium och nitrit ännu? Har man inte det kan fiskarna dö. Att stoppa i ännu mer fisk i ett ocyklat kar kan orsaka nitrit, och det är dödligt.Hej alla. Har sett två små Platy i akvariet. Den första Minimini har varit där ett par veckor och sedan dök Pytteliten upp. Nu är de borta sedan tre dagar. Köpt 3 nya vuxna Platy och en ny Kampfisk samt börjat tillsätta lite bakterier för att vattnet tydligen var för rent. Fick hjälp i en akvariebutik att testa vattnet. Kan mina Platy- yngel dött och sjunkit ner i gruset av mina förändringar? Saknar de små.
Varför fångade du in alla fiskarna? Det ska man inte göra, det stressar fisken.Tog tag i saken och fångade in alla fiskar, även Minimini. Ja, hittade den "försvunna" Platyn död.
Hur sköljer du filtrena? Och varför gjorde du detta på ett nystartat kar?Tog då även bort alger på glasrutorna och sköljde filtrena.
Åh! Så kul när det växer och frodas! Grönt och fint.Har nu klippt ner två av mina "flaskborstar", de var plötsligt så långa att de nuddade vattenytan Kommer tänka lite mer på hur jag klipper sedan när de växt ännu mer, eftersom de säkert delar sig osv där man klipper. Vill ju att det blir så snyggt som möjligt Passade iaf på att fylla ut lite i förgrunden nu. Kan bli spännande det med när de här skjuter iväg i höjden...
Visa bifogad fil 128899
Vilken beskrivning!Så glad att det är någon annan än scandi som lägger ur foton så att det inte bara är mina suddiga bilder fulla av reflektioner mot knivskarpa videor på intressanta beteenden tagna av vad jag bara kan anta är David attenborough och ett filmteam som flyttat in i akvariet.
Avundsjuk jag blir på er med blåögonen. De är så vackra.
Då låter det som att jag ska ska köpa en till billig enkel helt enkelt. Hade hoppats på att det fanns nån magisk lösning som förenklade processen. Iof är det mest att få i vattnet jag har problem med.
Syre?Har märkt sedan några dagar tillbaka att det ibland kommer små bubblor från växterna. Det borde väl vara bra? Har läst om det någon gång, men minns inte vad och hittar det inte igen