Hur har du hittat de svenskodlade räkorna? och hur dyra är sådana?Det är samma näring jag använder. Tycker det är svårt att få till en bra balans där inte algerna får övertaget. Idag har jag planterat. Herregud vad jag hatar plantera!!! Både de ner i substratet och att sitta de och pilla med några j....la sytrådar. Vet inte vad jag avskyr mest faktiskt. Nu är nya växterna på plats. Mina borneo plecos eller vad man nu kallar dem på svenska är glada. Fluffar runt med varandra och är inte alls skygga för människor så man kan sitta nära och titta. Bilderna är dåliga då jag medvetet låtit bli att skrapa alger då jag vill ha mycket mat i akvariet. Mina nya räkor kommer nästa vecka. De är svenskodlade i flera generationer så jag hoppas de kommer vara tåliga och överleva. Gillar verkligen fiskarna smyger omkring överallt en liten Flash av blått i svansen och sen har de så rolig form. Saknar att ha khuliålar men nu ska jag ju ha räkor. Skulle jag få populationsexplotion på räkorna alternativt att de inte förökar sig alls kommer jag genast köpa några randiga rackare
Imorgon ska jag ÄNTLIGEN sätta ner min nya rot. Den flyter nästan ingenting nu, och den är lite ihålig på ett sätt som gör att jag kan sätta en sten i den. Då håller den sig på plats