Scandi
Trådstartare
Var det en sån här typ?Kan inte sluta tänka på den vackra kampfiskhanen jag såg på Akvarielagret. Med tanke på hur mycket kunder de har så är han väl säkert redan såld, men jag är ändå frestad att åka tillbaka och titta på honom, om han är där. Har ju inte tänkt ha kampfisk men med tanke på att jag inte har någon invånare alls (förutom sandsnäckorna och en annan konstig snäcka) så kan man ju ändra sig...
Har också googlat på fina fiskar att ha i ett eventuellt större akvarium i nya lägenheten. Tycker mycket om Kongotetror och Regnbågsfiskar, men båda verkar vara lite på gränsen storleksmässigt för vad jag vill ha och sistnämnda verkar dessutom kunna få för sig att hoppa ur akvarier... Så eh. Nej. Med andra ord behöver jag ändå till akvarielagret, för att titta mer på fiskar (Dessutom vill jag spana in deras räkor mer)
Och justja, på tal om den där butiken... Den växtnäring jag fick med mig hem därifrån verkar ju vara rena rama raketbränslet för växterna! Det känns som om de växt synligt mycket bara sen i måndags Och snart ska de planteras om, ny rot ligger för stunden i badkaret i hopp om att den snart ska sluta flyta runt och istället stå där jag vill ha den...
Jag har iallafall funderat många gånger på om jag inte ska ha en betta ändå när det finns riktigt fina sådana i butikerna.
Vad var det för växtnäring!?
Det är segt och vänta på rötter som envisas med att flyta omkring, mina flyter fortfarande i sin hink om jag tar bort stenarna som trycker ned dem. Men snart ska de väl sjunka hoppas jag!