Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sugen på kampfisk... Har du nåt ihop med din/a?Råkade buda hem denna snygging. Kommer hit runt slutet av januariVisa bifogad fil 42790
Akvariet har kommit på plats och jag börjar bli nöjd med utseendet. Skönt att få bort det andra! Funderar över sätt att förbättra belysningen dock, nuvarande är ett led"rör" som bara är centralt så hörnen blir i skugga.
Skänkte bort lite räkor och guppy precis innan jul. De sistnämnda till en liten tjej som blev hur glad som helst, var tydligen bästa presenten nånsin sen hade vi min kusin på besök som ska få sitt första akvarium i januari. Kul att få inspirera andra!
nä, som det ser ut nu så blir det nog 6 panda cory och eventuellt 6 amanoräkor. Men det kan snabbt ändras. Pansarmalarna är ingen tvekan om dock.Kul! Jag hade inte slängt ut nuvarande om det inte är nåt du tänkt på tidigare?
Ja. Både hos honor och hanarSugen på kampfisk... Har du nåt ihop med din/a?
Vad?Ja. Både hos honor och hanar
Det här är 56 l bara. Jag har alltid haft några basic lysrör (men i framkant) men det här är modernare. Medföljde nåt led"rör" men som är kort så ljuset blir centrerat. Se bilden. Ska jag ändå ändra något skulle jag vilja ha bra förutsättningar för växterna, samt gärna månsken och dimbart.Hur stort?
Jag hade ljusramp med 2 rör i placerat lite i bakkant när jag hade akvarie tidigare!
Blev sugen som bara den på att starta upp igen nu när jag tittade in i denna tråden!
Det här är 56 l bara. Jag har alltid haft några basic lysrör (men i framkant) men det här är modernare. Medföljde nåt led"rör" men som är kort så ljuset blir centrerat. Se bilden. Ska jag ändå ändra något skulle jag vilja ha bra förutsättningar för växterna, samt gärna månsken och dimbart.
nä, som det ser ut nu så blir det nog 6 panda cory och eventuellt 6 amanoräkor. Men det kan snabbt ändras. Pansarmalarna är ingen tvekan om dock.
Honona har C pygmeus, slöj ancitrus och en L001
Pansarmalar!
Tänk på att räkorna kan vara rymningsbenägna via sladdar osv..
Bör jag sätta typ ett myggnät där filtrets sladd går ut? köper mellan 5-10 amanos, kostar 159 kr för 5 st
får hoppas de inte kryper ut och fastnar i nätet då hahaDet är en bra idé!