Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken då? Min röda koi?@Soffan74
Jag gillar verkligen den som är mer i fokus i bilden!
Så glad att du håller hanar med kortare fenor också! De är så läckra.
Vilken då? Min röda koi?
Tack. Ska snart sätta igång med lek snart med min koi marble hane och någon av dessa 2Visa bifogad fil 15603
Den första hanen är en röf koi marble haneIngen aning vilken som är röd koi. Den här firren i alla fall. Den som är i fokus är väldigt tjusig!
Har ett 100 kar, men utan akvariebänk. Köpte en byrå på Erikshjälpen.Funderar lite på ett Juwel Lido 120 då jag inte bor så stort och jag vill att akvariet ska vara en snygg möbel och inte som mitt förra dvs en hiskelig tingest som var ett ständigt ögonsår. Är lite fundersam över måtten bara, det är så pass kort att det begränsar fiskvalet rätt rejält. Juwel Rio 180 kunde vara ett alternativt men är kanske lite för stort. Vad har ni för kar? Märken/Storlekar? Tycker akvariebänkar kan vara rätt så hiskeliga så tar tacksamt emot tips på snygga i den genren
Har ett 100 kar, men utan akvariebänk. Köpte en byrå på Erikshjälpen.
Sedan har jag en 54a med möbel.
Ett 48a står på en byrå, även 30 +39an, på en annan byrå. Som jag hittade på Erikshjälpen. Där kan man hitta bra möbler till bra pris. Även Rödan och Återbruket har.
En 54a + en 25 (med landisar) står på en byrå jag hittade i min sommarstuga.
55an med landisar står på en fyrkantig pall.
Yngel karet 5,8an står på golvet än
Det är mina 9 kar
ok, jag har ju "lättare" karVill helst inte ha karet på något annat än en akvariemöbel, det lär väga omkring 300 kg med allt i sen och vill inte riskera att byrån ger vika. Plus att det helst ska matcha resten av inredningen. Men Juwels vita skulle nog funka ganska bra ändå.
Funderar lite på ett Juwel Lido 120 då jag inte bor så stort och jag vill att akvariet ska vara en snygg möbel och inte som mitt förra dvs en hiskelig tingest som var ett ständigt ögonsår. Är lite fundersam över måtten bara, det är så pass kort att det begränsar fiskvalet rätt rejält. Juwel Rio 180 kunde vara ett alternativt men är kanske lite för stort. Vad har ni för kar? Märken/Storlekar? Tycker akvariebänkar kan vara rätt så hiskeliga så tar tacksamt emot tips på snygga i den genren
Jag har aldrig haft en akvariemöbel. Samtiga större har stått på akvarieställningar och det jag har nu får vackert plats på köksbänken - men jag förstår helt hur du tänker! Allt utöver hur måtten skulle begränsa fiskvalet?
Är man väldigt specifik spelar det förstås roll. Tänker typ regnbågsfisk - långt med kraftig ström vs Scalarer - hellre högt med lugnare vatten... men är man inte jättekräsen måste väl måtten vara ganska extrema för att man ska känna sig begränsad?
Ja antalet liter i Lidon är det inget fel på, tänker mest på längden på karet, vad jag har läst mig till så skulle det begränsa lite i fiskvalet, många fiskar ska ju ha minst 80 cm på längden. Kanske jag som är för nitisk? Mitt nuvarande står också på köksbänken Akvarieställningar är ju en sak men en vanlig gammal byrå hade jag aldrig vågat ha, skräcken att komma hem till 200 liter vatten är stor