akut!! hjälp mej!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare bootzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 956
B

bootzie

det är så här att jag har en d-ponny vi var nyss ute och red, ganska hårt... efter ett tag när hon hade stått inne så började hon blöda näsblod:( varför? hon slutade det efter ca 5 min och så undrar jag vad jag ska göra nu... hon står inne med mycket hö och vatten men jag undrar om jag ska göra nåt mer

Sv: akut!! hjälp mej!

det är nog ingen fara..
kan komma vid förkylningar/ansträngning m.m.
det är bara ett litet blodkärl som spruckit i näsan..
är det så att det kommer ofta ska man uppsöka veterinär..

Det är nog ingen fara men jag skulle kanske också ringa vet och rådfråga. Det jag hört om näsblödningar är tävlingshästar som får återkommande blödningar under arbete har ofta någon störning i blodcirkulationen.

Nån enstaka gång ska inte vara farligt, men som sagt återkommer det ofta så är det inte bra. Kan ju vara kombinationen kyla/hårt arbete som gjort att ett blodkärl gått sönder.

Liknande trådar

Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: animalasia
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 042
Senast: Görel
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 028
Senast: corzette
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
39
· Visningar
3 583
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka