Aktiveringstips - hund som ej kan vara lös

Sv: Aktiveringstips - hund som ej kan vara lös

Fast att vinthundar (för det mesta) sköter sig och inte drar efter annat på LC, släphareträning och liknande beror på att de är så oerhört fixerade vid trasan. Även om i princip alla hundraser jagar trasan så får de sällan samma "tunnelseende" som en vinthund. :)

Sv: Aktiveringstips - hund som ej kan vara lös

Det är sant.. men jag tänker att om ts hund bara har jaga i skallen så lär den väl förhoppningsvis inte dra till skogs mitt i allt :) Men om det finns en bana som är stängsel runt kan man ju börja med den :)

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
592
Senast: Lillefrun
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 416
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 542
Senast: IngelaH
·
Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
2 094
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka