Åksjukepiller till hund?? Bråttom!!!

rubytoo

Trådstartare
Kan man köpa vanliga åksjukepiller för människor och dela pillren?? Eller något annat förslag??

Sv: Åksjukepiller till hund?? Bråttom!!!

Att på eget bevåg ge humanmedicin till djur är generellt sett en mycket dålig idé.

Att på eget bevåg ge humanmedicin till djur är generellt sett en mycket dålig idé.

Nu vet jag genom Malmö djursjukhus att det är just så man gör ;)

Finns inga speciellt åksjukepiller till hund utan man använder sig av en 1/4 tablett en halvtimme innan resa.

Jag hade hört detta lite vagt innan men en djuraffär sa att de var receptbelagda.

Och faktiskt så är det väldigt ofta att det är samma mediciner till oss som till djuren

Och faktiskt så är det väldigt ofta att det är samma mediciner till oss som till djuren
Det är sant. "På eget bevåg" sade jag.

Det finns, exempelvis, de som av ren okunskap stoppar i sina djur smärtstillande tabletter med svåra konsekvenser som följd.

Finns DAP på apoteket som du sprayar i bilen en liten stund innan du ska åka mot åksjuka. Det är vad vår vet rekommenderar..

Det är nåt lugnande spray tydligen som har funkat på de hundar hon har testat på..

Senast ändrad:

Till en fd hund fick jag Lergigan mot åksjuka. Vet ej om det är receptbelagt för det var så länge sedan. Men det fanns liksom inget medel mot åksjuka för hund.

Liknande trådar

Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: LaMagia
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 135
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat