Akleja Hur gör man

Jag misstänker att fröna är ljusgroende. Dvs att om de täcks så gror de inte.
Baserat på att de sprider sig så glatt när fröna hamnar uppepå jorden.

Det skulle kunna förklara ditt klena resultat - om du sådde som man vanligtvis gör. Dvs täckte över fröna.
Kan så vara. :)
Dom jag slängde ut i rabatterna, typ har förökat sig i massor. Verkligen massor med små pytteaklejor.
Dom jag sådde i krukor var lite mer exklusiva sorter så därför ville jag ha mer koll. Vad bra det gick. :banghead: :D

Och jag skulle vilja ha dom blå.....:love:
Den jag har mest av är en rosa som är lite rufsig. Fin, men inte en riktig favorit.
Sen har jag gula, i alla fall förra året, med långa sporrar som jag älskar. :love:

Och jag skulle vilja ha dom blå.....:love:
Den jag har mest av är en rosa som är lite rufsig. Fin, men inte en riktig favorit.
Sen har jag gula, i alla fall förra året, med långa sporrar som jag älskar. :love:
Byte? Ifall de kommer upp,

Har gott om blå. Jag har längtat efter gula...

Någon som vill ha mörk lila? Alla andra färger o storlekar har blommat ut,bara dessa kvar.
Har ni också olika storlekar på era? Jag har blå som är midjehöga och blå som är knähöga.
DSCN1460.jpg

DSCN1459.jpg

Färgen är mera lila i verkligheten.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 152
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 079
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka