Sv: Åkerbo
kl
Hur gick det för alla då?
Själv är jag galet nöjd med min terrängrunda och min fina fina häst
Jag fick en del idéer efter förra helgens fiasko i Mantorp (
stort tack mammaBerg för att du delade med dig av dina iakttagelser
)
och provade en ny taktik i terrängen, nämligen "Plattan i mattan"
vilket visade sig vara perfekt för en Kamel som tydligen har blivit lite för bekväm av sig.
I praktiken betyder det att man i princip inte tar en enda halvhalt från det att man sitter upp och ända till man har kommit i mål. Istället gasar man så mycket man kan och varierar med att smacka som den värsta ekorre. Kanske inte riktigt efter skolboken men uppenbarligen fungerade det mycket bra, för vi var felfria och bara en sekund över optimaltiden på en bana som ställde till med en hel del både hinderfel och ffa tidsfel.
En av våra bästa rundor på många år!
Till nästa gång ska jag bara försöka installera tillägget som gör det möjligt att sakta ned en aning på vägen ned i ett vattenhinder för det hade vi missat denna gången
Kamel ville hellre hoppa det enstjärniga inhoppet så det gick ganska fort och vi flöööög ned vattnet, som tur var hann jag få tag på tyglarna igen före b-hindret
Är relativt nöjd med hoppning (0 fel, galet stark häst) och dressyr (45 straff) också, även om jag inte håller med domaren om att förra veckans ritt i Mantorp (samma program o domare) var bättre än denna.
Vad resultatet egentligen blev vet jag inte, jag fick med mig en blå rosett hem men det var baserat på ett felaktigt resultat visade det sig, de hade räknat med fel antal straffpoäng för överskriden optimaltid hur nu det kan vara möjligt
Tror att det egentligen skulle vara Murray som var tvåa och jag trea, men jag åkte hem så jag vet inte om de lyckades få fram ngt riktigt resultat.
En vän som red debutanten sa att de hade stannat kvar en timme efter den klassens slut, och då fått besked om att det inte skulle bli något resultat klart alls...
Synd att det blev så rörigt med resultaten, för annars var det toppentävlingar.
Allt flöt på bra, terrängbanorna var jättefina och välbyggda och krävde bra framåtridning hela vägen runt. Det fanns alternativ på de svårare hindrena, och precis som det ska vara var alternativvägarna mycket tidsödande.
Banvisningen var också jättebra!