Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tycker mer att det är tränaren som avgör vad som känns bäst än inriktningen i sig.
Hade jag haft fler tränare att välja på kanske jag hade fastnat på klassiskt (tänker inte på vanlig dressyr alltså men jo, nog hade jag kunnat fortsätta med VD också om jag hittat rätt tränare). Nu blev det istället en form av trappa där jag först upplevde en AR-tränare som bättre (mer pedagogisk) än tidigare tränare, sen en annan.. osv (hann prova ett par andra inriktningar på tränare också under tiden) till min nuvarande som hittills är absolut bäst för mig och min pålle av de tränare vi provat!
Som många på det här forumet varit inne på tidigare så tycker jag att tränarna skiljer sig betydligt mer åt som individer än vad inriktningarna skiljer sig åt egentligen.
Åk på clinics/kurser/träningar och se och jämför så du kan bilda dig en egen uppfattning!
Jag tycker absolut det syns skillnad på (de flesta) resultatmässigt beroende på inriktning, vad man är ute efter, men jag har svårt att förklara skillnaderna och bra/resp. dåligt för god ridning är alltid god ridning och "målen" är ändå ungefär samma.
Tänker mig klassiskt som VD som spårar över till lite högre mål på samling och därför också lite andra prioriteringar medans AR mer är en gren för sig med egna tillvägagångssätt och ännu mer anpassning efter individen.
Det finns en jättebra nålad "instruktion" överst på detta forum. Där besvaras många frågor.
Sedan hoppas jag att du får svar här - jag tycker också det är intressant att höra just vad man tycker är mest positivt med respektive ridstil och varför man valde den!
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Kläder & Bli fin
Jag skulle vilja ha en baddräkt.
Skulle gärna beställa (jobbigt att leta i affärer) men tycker också det är jobbigt att skicka tillbaka...
Hundavel & Ras Skillnaden för mig ligger i att en pudel har will to please, det har inte en fralla, mer än när den själv vill. Flamsighet för mig är...
Ekonomi & Juridik Vart i landet bor du? Kanske någon bukefalist känner till något tips. Jag vet iaf om några personer som tar sig an såna hästar och är...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.