Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är nyfiken på om det finns några akademiska ryttare här från Karlstadstrakten. Finns ni?? Söker någon att utbyta tankar med och kanske få tips om träningar o.s.v
Jag bor strax utanför Karlstad, fast jag är ingen "renlärig" AR-ryttare, jag är en hoppdressyrwesternfälttävlansbarockislands-ryttare som har en kallblodstravare som jag även börjat köra med nu.
Det anordnas en hel del träningar runt om i Värmland regelbundet om man inte tycker att det är för jobbigt att stoppa in hästen i transporten och åka en liten bit i alla fall....
Jag finns ju i den norra delen ( och har en halvsyster till din pärla e Troll ), men har även lite kontakt med dom som finns på andra platser - hör gärna av dig!!!
Jag har inte min pärla efter Troll kvar. Han såldes till södertälje i våras. Han var inte rätt häst för mig. Han har tävlingsmentalitet och bra förutsättningar för hoppning. Jag vill ha en häst att lufsa i skogen med och framförallt rida dressyr på. Inte tävla utan för min och hästens skull. Det stämde inte alls. Nu har jag en korsning (Varmblodstravare, Dölehäst och Quarter) som jag tänkt mig rida med akademisk inriktning på.
Vart kan jag få information om vilka träningar som anordnas?
Skulle tro att vi är flera som skulle kunna hjälpa dig om intresse finns.... Beror ju lite på hur långt du kommit...
Hör gärna av dig så kan jag se om jag kan fixa fram någon lämplig!
Själv har jag haft lite enstaka lektioner för dom som inte kommit längre än mig :smirk: , men det har ju mest blivit här i Norra Värmland.....
Åhh! Jag är också intresserad!
Har aldrig hållt på med AR men vill jättegärna börja...det verkar tyvärr inte vimla av tränare här så om någon från buke kan ge någon/några lektioner vore det superkul!!
Torsby är ju bara 3-4 mil härifrån...
Hästmänniskan
Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här.
Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.