vet inte om min tråd ligger rätt, men jag gör ett försök.
om ca en månad ak jag köra min ettåring till ett "hingstbete" där han ska få vara och leka med jämngamla hingstar.
men jag är lite fundersam över transporteringen dit.
jag har lasttränat honom ett par gånger och han är jätteduktig!
han går rakt in och står där lugnt och fint tills jag ber honom att backa ut igen.
sist vi tränade stängde vi om honom och då blev han ängslig och det såg nästan ut som att han ville försöka hoppa över främre bommen.
det fick vara stängt tills han blev lugn och sedan var det inga problem.
men jag har hört att det är bäst att flytta skiljeväggen och låta så unga hästar stå löst i transporten.
men jag är aningen orolig för det.
tänk OM han försöker hoppa över och blir hängande över bommen
eller vänder sig på något konstigt sätt så att han fastnar..
borde man inte i alla fall sätta fast honom så att han hela tiden står med huvudet åt rätt håll?
vill höra vad ni duktiga hästmänniskor tycker. hur ska han åka i transporten?
tack på förhand
om ca en månad ak jag köra min ettåring till ett "hingstbete" där han ska få vara och leka med jämngamla hingstar.
men jag är lite fundersam över transporteringen dit.
jag har lasttränat honom ett par gånger och han är jätteduktig!
han går rakt in och står där lugnt och fint tills jag ber honom att backa ut igen.
sist vi tränade stängde vi om honom och då blev han ängslig och det såg nästan ut som att han ville försöka hoppa över främre bommen.
det fick vara stängt tills han blev lugn och sedan var det inga problem.
men jag har hört att det är bäst att flytta skiljeväggen och låta så unga hästar stå löst i transporten.
men jag är aningen orolig för det.
tänk OM han försöker hoppa över och blir hängande över bommen
eller vänder sig på något konstigt sätt så att han fastnar..
borde man inte i alla fall sätta fast honom så att han hela tiden står med huvudet åt rätt håll?
vill höra vad ni duktiga hästmänniskor tycker. hur ska han åka i transporten?
tack på förhand