Åka med bilsele i cabbe

Dana

Trådstartare
Vår hund är ju med oss mkt när vi åker i vår kombibil. Sitter då i en hundbur.

Nu har vi en cabbe och den vill man ju gärna åka i när det är varmt. Vill ju gärna ta med hunden så vi köpte en bilsele. Det måste väl ändå vara lagligt?

Vår hund är ju med oss mkt när vi åker i vår kombibil. Sitter då i en hundbur.

Nu har vi en cabbe och den vill man ju gärna åka i när det är varmt. Vill ju gärna ta med hunden så vi köpte en bilsele. Det måste väl ändå vara lagligt?

Min hund åker alltid i framsätet på min bil, iförd sele med kopplet fastbundet runt stolsryggen.

Såvitt jag vet är det fullt lagligt. Bilbur är förstås säkrare, men jag har inget val, eftersom bilen är för liten för att rymma en hundbur som passar till hennes storlek.

Det man behöver tänka på är att koppla ur eventuella krockkuddar, precis som när man har barnstol i bilen.

Känner väl lite att folk tittar när vi kommer i cabben, en hund i baksätet....Lös?

Åkte en kort sväng i dag, hunden såg ut att trivas, näsan upp luften....

En del log, skrattade, pekade, men man känner ändå att en del tror att han är lös i bilen. Ja, ok vet. Han sitter i bilsele, syns säkert inte utåt. Jag vet att han sitter säkert...

Vi får nog åka ggr flera för att övertyga en själv lite....?

Har ni själva sett en hund i cabbe? Sett i motorcykelekipage men inte cabbe..

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
370
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
744
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 930
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Finns det överhuvudtaget? Hade behövt vattentäta skor/sockar som sitter kvar, även vid lång och fartfylld aktivitet. Helst inte allt...
Svar
1
· Visningar
171
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka