Airdaleterrier!

R

rajamaja

Har någon erfarenhet av dom? Jag tycker dom är väldigt fina men har ingen personlig erfarenhet. Uppfödare kan man inte riktigt lita på, dom älskar ju den rasen dom valt att ägna sig åt och är partiska.;) Passar den som "hästhund" tycker ni, är inte så förtjust i terrierlynne annars men har hört att dessa är lite annorlunda. Mer sällskapshund än jakthund. (Svårt att få ner dom i ett gryt i alla fall.)
 
Sv: Airdaleterrier!

Har en trevlig film på en Airdelterrier på IPO VM 05 som gör ett mycket starkt och trevligt skyddsarbete.
 
Sv: Airdaleterrier!

de är så vackra!

jag känner en familj som har två sådana och bor på en stor hästgård.
mycket trevliga, lättlärda och aktiva hundar!
 
Sv: Airdaleterrier!

Sveriges första Polishund var Airdaleterrier tillsammans med en Rottweiler tik.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 605
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
18 936
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 454
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp