C
Cämz
Sv: Åhhh vad jag bli arg
Vill lägga en liten kommentar här!
Vill nog ha det till: Gubbar som pysslat med HÄSTAR hela sitt liv
Har personligen ALDRIG fått något annat än hjälpande tips och från dessa, såkallade, "körgubbar"! Vare sig jag suttit PÅ hästen eller BAKOM hästen!
Det kan inte bero på din egen attityd gentemot dessa "körgubbar" då?
Tycker man ska passa på att lära sig ordentligt hästvett från den generationen som fortfarande vet hur det var "på den tiden" då man faktiskt jobbade med hästarna! :smirk:
Är YTTERST tveksam till att denne ordförande, som är en väldigt kompetent och kunnig hästmänniska, även inom hoppningen, skulle sätta in en kusk som hopptränare om denne inte varit kapabel till att klara av det!
Denne, som du kallar, körintresserade ordförande är ju faktiskt en f.d. tävlingsryttare i just HOPPNING!
//Cämz
Gubbar som pysslat med körning hela sitt liv vet precis hur man hoppar en bana eller vad som krävs av formen på ett ekipage för att tävla msv dressyr. Aldrig någonsin har jag hört så mycket skitsnack och nedlåtande kommentarer som från körgubbarna.
Vill lägga en liten kommentar här!
Vill nog ha det till: Gubbar som pysslat med HÄSTAR hela sitt liv
Har personligen ALDRIG fått något annat än hjälpande tips och från dessa, såkallade, "körgubbar"! Vare sig jag suttit PÅ hästen eller BAKOM hästen!
Det kan inte bero på din egen attityd gentemot dessa "körgubbar" då?
Tycker man ska passa på att lära sig ordentligt hästvett från den generationen som fortfarande vet hur det var "på den tiden" då man faktiskt jobbade med hästarna! :smirk:
Droppen kom då den körintresserade ordföranden hade anlitat en kusk att ha hand om hoppträningen på klubben. Människan hade inte satt sin fot på en hopptävling på 15 år, och hon skulle alltså träna klubbens tävlingshoppare! Skitsamma att hon inte var hopptränare, hon kunde minsann tillräckligt om hästar eftersom hon är duktig och framgångsrik inom körning.
Är YTTERST tveksam till att denne ordförande, som är en väldigt kompetent och kunnig hästmänniska, även inom hoppningen, skulle sätta in en kusk som hopptränare om denne inte varit kapabel till att klara av det!
Denne, som du kallar, körintresserade ordförande är ju faktiskt en f.d. tävlingsryttare i just HOPPNING!
//Cämz