Åhhh vad jag bli arg :(

Sv: Åhhh vad jag bli arg :(

Ja han är riktigt snygg :love: (för att vara halvblod ;) )

Oj då, ja då får vi hoppas att dom kommer hem i ett stycke, men det klarar hon säkert galant :) Hoppas även att sonen mår bättre.

Jo då, sonen kräktes en väldig massa... :eek: och ekipaget kom hem samtidigt, var dock tvungen att gå ner och spänna ifrån eftersom de "parkerat" i svagt nedförslut och inte kunde få loss skackelremen eftersom vagnen skjöt på bakifrån... :crazy: men sela av gick visst bra... blir säkert spännande när jag ska sela på nästa gång... :p

Ja, men skillnaden är att ryttare sällan vill att hästarna ska köras. Ni förespråkar ju att hästar ska både köras och ridas. Samtidigt som ni i tråden alltså säger att få ryttare kan köra.

Omöjlig ekvation alltså.

Inte omöjlig alls om fler delar med sig av sina kunskaper o fler ridklubbar även pysslar med körning. Alla vill inte bara rida eller bara köra o de måste oxå accepteras.

Fast jag har träffat på fler ouppfostrade halvblod och araber (t.ex) än fjordingar och shettisar, men jag kanske rör mig i "rätt" fjordhästkretsar och träffar därmed mest väluppfostrade fjordingar. Har även hållt på med shettisuppfödning och aldrig varit med om en envis eller dum shettis, men det är väl samma där, jag träffade ju inte folk som bara hade dom som sällskap i hagen...
Ouppfostrade hästar finns det i alla raser tyvärr. Eller ja, inte bland travhästarna som har gått på bana. Där har jag aldrig stött på någon.

Senast ändrad:

Jag har frågat ridklubbarna härikring om körning.... alla blir jätteglada och säger "åh, kul! Kanske du kan ta tag i det och lära oss andra?!?" Så intresset finns säkert men kunskapen saknas... och eftersom jag till största delen är självlärd vill jag inte gärna försöka lära ut körning till hästägare vars hästar jag inte känner... och som inte har samma grundfostran som mina... alltså, det som fungerar bra på mina hästar kanske inte alls fungerar på andras... Jag är feg helt enkelt... :crazy:

Det kanske är samma för dig där då, du kanske rör dig i "rätt" travhästkrestar, medans det säkert finns ouppfostrade travare någon annan stans, precis som med alla raser, vilket var poängen med mitt inlägg, jag tog bara dessa raser som exempel (det var därför jag satte "t.ex." inom parantes bakom)

Senast ändrad:

Det var ju mindre roligt för sonen men bra för gubbe och dotter ;) Haha, ja du får väl se om alla remmar sitter där dom ska nästa gång :)

Ouppfostrade hästar finns det i alla raser tyvärr. Eller ja, inte bland travhästarna som har gått på bana. Där har jag aldrig stött på någon.

Lovar att det kan bli mothugg även där även travare kan vara ouppfostrade MEN är det inte så att vi alla har en ras extra varm o hjärtat o försvarar den i vått o torrt? Alla gillar vi olika typer av hästar o gör saker olika, äter olika mat, klär oss olika. Se charmen i ilokheterna i stället för att bara klaga på en hästras o dra alla över en kam.

Ps. detta gäller alla som skäller på raser hit o dit inte dig specifikt Åke. Ds

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·
Körning Vår ardennervalack är 5 år gammal och vi har kört honom regelbundet sedan 2,5 års ålder. Regelbundet för vår del har handlat om 3 dagar...
Svar
18
· Visningar
3 463
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka