derficutly

Trådstartare
När jag hämtade grabben från hagen ikväll gick han på tre ben:crazy:
Svullen i senan höger fram och varm i hov och kronrand. Ringde vet som rekommenderade kyla ikväll så kommer dom imorgon förmiddag.. JAG BLIR GALEN! jag hade nästan precis bestämt mig för att sälja honom också kommer detta. ser framför mig flera månader utan nån ridning alls. nu när vi precis kommit igång igen. BLÄÄÄÄ!:cry::cry:
Fler erfarenheter av senskador?

Sv: Åh nej!

Tar en himla tid..., vilken otur. Det är jätte viktigt att kyla MASSOR i inledningsskedet. Kan inte ge mkt som råd då jag bara varit med om ett par incidenter. Lycka till!!!

Det är lika surt om du skulle behålla och starta tävlingssäsongen snart:angel:
Kyla mycket och stödjande bandage!
Har du tur så blir det inte så illa.

Har precis haft en senskadad häst där utgången (efter många månaders konvalecens) var olycklig. Hon blir inte bra igen. Men många hästar lyckas ju faktiskt återhämta sig, jag håller tummarna att din hästs skada är av lindrig art :) Kyl som sagt, och det rejält. Flera gånger per dag. Och avvakta vad veterinärerna säger, troligtvis får du åka in på UL om de fortfarande misstänker senskada efter koll!

Ja, jag skulle vilja sitta i stallet hela natten och vänta på vet. men det finns ju inget mer jag kan göra. Vi får se vad dom säger imorgon. :(

Håller tummarna att det är bättre än det verkar vara... Tråkigt när hästarna blir skadade.

Detta måste ju inte vara symptom på senskada, om hästen inte ömmar över senorna. Hovböld kan mycket väl komma så plötsligt och ge blockhälta med svullnad över senorna. Det har jag själv upplevt på min häst. Men nu har det ju gått några dagar och TS borde ju fått svar på vad det är. Undrar hur det gått!

Hej, Ledsen att jag inte skrivit här på ett tag.. Vet var ute och och konstaterade att det inte var någon akut senskada. Fick Finadyne och blev piggare och piaggare tills i fredags då blev han akut halt igen och har varit det tills igår då jag blev trött och ringde till mantorp och har fått tid idag.. så självklart när jag hade fått tid och kom till stallet hade en hovböld spruckit uppe i kronranden men vi åker till mantorp iallafall för att kolla senorna och så dom får tömma/rengöra hovbölden.. Det ser ljusrae ut:)

Passa på att titta in på Travshopen oxå. Jag var där för några veckor sedan och såg att de byggt ut, kanon fint med bra priser!

Hoppas allt går bra!

i november så kom min kuse in på tre ben med samma symtom...förberedde mig på det värsta...men det visade sig vara en blödning i benhinnan. två veckors vila, sedan rida med stödbandars i tre veckor å sen köra på som vanligt!!!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 409
Senast: alazzi
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 395
Senast: mackan
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 593
Hästvård Varning för långt och rörigt inlägg... Jaha. Efter att ha haft massa problem med min pålle så beslutade jag mig för att skaffa ny häst...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 404
Senast: Coolfrees
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023