Åh hua.. Jag har varit i fight med vaktmästaren!

Whoever

Trådstartare
Jag vet inte ens vart jag ska börja..

Han har varit så otrevlig och svår i nästan fem år. Och i går brast det.. Jag went all mental bitch on him ute i stallet. Och jag bara skrek och skrek. Jag har ju rätt i det jag framförde och ville ha sagt. Men.. Nu ringde han till en annan i stallet och sa att han ska säga upp sig. Alla i stallet är jätteoroliga för att företaget vi hyr av kommer vilja lägga ner inhyrningarna istället för att anställa en ny vaktmästare.

Jag har sagt så länge till alla att jag tycker att jag blir orättvistbehandlad och att jag vill ta upp det men inte fått nåt gensvar.. Men nu tycker alla att jag ska ställa upp och "krypa till korset". Jag kontrade med att varför ska jag ångra mig i nåt jag har tyckt hela tiden och velat ha stöd i men inte fått..

Fan det känns som om att jag såsat in mig rejält. Jag har mailat hyresgästföreningen nu och bett dom ringa mig.

Sv: Åh hua.. Jag har varit i fight med vaktmästaren!

Eller så är det kanske dags att hitta en annan stallplats. Att säga ifrån är en sak, att skrika och skrika åt någon är sällan okey.

Att ställa sig och skrika på någon ger inte alltid så bra resultat även om du har rätt i sak. Det du bör göra är att gå till personen och be om ursäkt för ditt beteende du behöver ju inte be om ursäkt för dina åsikter för det.
Oftast är det bättre att säga saker direkt än att vänta för det ger nästan alltid fel resultat genom att man går och blir argare och argare för småsaker som den som orsakat ilskan troligen nite ens minns när urladdningen kommer. Detta kommer inte från rätt person. Vanligen så kommer det inte alls från mig jag istället ältar det för mig själv :grin: vilket inte heller är så smart :crazy:

Nej. Det är inte ok. Absolut inte. Jag ska inte ursäkta mig själv men ge en förklaring: Han har skrikigt, hotat. Och varit genuint
otrevlig. Jag bad honom flera gånger att inte bråka på mig, att jag inte orkade just då.. Att han kunde ta det senare. Till slut så bara brast det.

Senast ändrad:

Jag har ju alltid försökt varit tillmötesgående mot både honom och dom som bett mig att vara det mot honom, då hans beteende är allmänt känt. Han är känd som en svär människa att ha och göra med. Och alla som har med honom att göra är överens om att han inte är helt passande i vaktmästarrollen.

Du kanske skall erbjuda dig att flytta?
Du verkar ju inte trivas i alla fall.

Jag har ju alltid försökt varit tillmötesgående mot både honom och dom som bett mig att vara det mot honom, då hans beteende är allmänt känt. Han är känd som en svär människa att ha och göra med. Och alla som har med honom att göra är överens om att han inte är helt passande i vaktmästarrollen.

Vem är han anställd utav? Det är den personen som du får vända dig till med dina klagomål inte stå och skrika (även om det för tillfället känns bra) i stallet då det gör föga nytta.

Ta kontakt med hans arbetsgivare och beroende på om du vill stå kvar eller inte avgör vad som skall göras.

"Jag har sagt så länge till alla att jag tycker att....." gör väldigt sällan någon nytta. Istället för att prata med alla så borde du ha vänt dig direkt till den som är ansvarig.

Mvh

Tora

Jag trivs ju helt sagolikt bra.. Det finns inte så många ställen som det här. Hade tänkt att bo här tills jag ska köpa gård.

"Jag har sagt så länge till alla att jag tycker att....." gör väldigt sällan någon nytta. Istället för att prata med alla så borde du ha vänt dig direkt till den som är ansvarig.

Jag har talat med honom åxå.

:confused:

Jag har handlat både respektfullt och tillmötesgående i alla situationer tills nu..
Jag har ju ansett att vi borde gå till företaget med våra frågeställningar om honom.

Men för mig har det gått så långt att jag mer vill strida för vad som är rätt, än rätten till ro eller att få bo kvar.

Vi har ju haft problem med honom länge:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=780406

Han gjorde tex ett uttalande om att han skulle köpa gården, och han hade banklånet i princip klart på ett stall möte.

Men efter det så yttrade han aldrig nåt mer om det, utan lät oss gå oinformerade i många månader.

Senast ändrad:

Jag har ju ansett att vi borde gå till företaget med våra frågeställningar om honom.

NI?
Gå själv.
Man får liksom gå sina egna ärenden.

Om du nu trivs så bra så får du väl annars bita ihop.
Ställa sig och skrika är inte bra.

"Jag har ju ansett att vi borde gå till företaget med våra frågeställningar om honom."

Du behöver inte vänta på att de andra också skall gå med. Du kan enkelt ta ett vanligt papper och skriva upp tid och datum och en kort beskrivning av det som du tycker denna personen gör fel (det som du tycker är mindre bra med denna personen). Detta tar du med dig när du går och pratar med arbetsgivaren. Det skall vara saktligt och korrekt skrivet utan en massa personliga påhopp och tyckanden.

Sen kan det faktiskt vara så att det bara är du som stör dig på honom (det var väl en han?) och att de andra bara tycker att han är lite speciell men helt harmlös.

Vill du stå kvar där så tycker jag att du i första hand skall framföra en muntlig ursäkt till vaktmästaren och i andra hand en skriftlig som även vänder sig till arbetsgivaren (beror på hur mycket som krävs för att denna skall stanna kvar om det nu är så viktigt att han gör det).

Men ta och prata med hans arbetsgivare omedelbart. Förklara hela situationen och så får du se vad denne tycker.

Mvh

Tora

Men för mig har det gått så långt att jag mer vill strida för vad som är rätt, än rätten till ro eller att få bo kvar.

Vi har ju haft problem med honom länge:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=780406

Han gjorde tex ett uttalande om att han skulle köpa gården, och han hade banklånet i princip klart på ett stall möte.

Men efter det så yttrade han aldrig nåt mer om det, utan lät oss gå oinformerade i många månader.

Men han hade kanske inget nytt att informera om?

Mvh

Tora

Nej han ska inte köpa gården fick vi reda på bakvägen. Det var ungefär ett år sen han gjorde uttalandet. Sen har han aldrig yttrat nåt mer om det. inte ens i den riktningen.

Jag förstår inte riktigt varför han skulle vara skylldig att informera att han inte skulle köpa gården?

Mvh

Tora

Ja. Vi kan alla enas om att mitt psykbryt inte alls var till min fördel och att skrika på detdär sättet inte alls var bra.

Men.. Alla som var där tyckte att jag sa(läs:skrek) det alla ville säga till honom. Han har haft ett bemötande gentemot oss som inte har varit acceptabelt överhuvudtaget. Jag ångrar att jag inte varit stark nog att ta tag i det innan på ett korrekt sätt.

Jag förstår inte riktigt varför han skulle vara skylldig att informera att han inte skulle köpa gården?

Mvh

Tora

Nej det har han ju naturligtvis inte. men jag tror inte att det är rätt att ge hyresgäster felaktig information heller, vad jag förstår..

Ja. Vi kan alla enas om att mitt psykbryt inte alls var till min fördel och att skrika på detdär sättet inte alls var bra.

Men.. Alla som var där tyckte att jag sa(läs:skrek) det alla ville säga till honom. Han har haft ett bemötande gentemot oss som inte har varit acceptabelt överhuvudtaget. Jag ångrar att jag inte varit stark nog att ta tag i det innan på ett korrekt sätt.

Men du kan börja nu med att göra det på ett korrekt sätt. Gjort är gjort så det bästa är att ta tag i det hela med en gång.

Mvh

Tora

Nej det har han ju naturligtvis inte. men jag tror inte att det är rätt att ge hyresgäster felaktig information heller, vad jag förstår..

Det är väl inte fel på annat sätt än moraliskt (fast det i sig är ju förkastligt)?

Mvh

Tora

Men du kan börja nu med att göra det på ett korrekt sätt. Gjort är gjort så det bästa är att ta tag i det hela med en gång.

Mvh

Tora

Ja. Vad tycker du att mitt första steg borde vara?

Liknande trådar

Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 204
Senast: Tarantino
·
Hästvård 22 december Idag rymde Eddie och Harmonie från sin hage. ägaren skulle ta in de från hagen men så hade de stuckit rakt genom tråden...
Svar
19
· Visningar
1 912
Senast: sante
·
M
Hästvård För er som läste min förra tråd "Jag tror jag blir galen snart" (tack för stöttning och tips)om problemen jag haft med min häst i snart...
Svar
11
· Visningar
1 860
Senast: majja22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama