Åh hua.. Jag har varit i fight med vaktmästaren!

Sv: Åh hua.. Jag har varit i fight med vaktmästaren!

Vill du stå kvar där så tycker jag att du i första hand skall framföra en muntlig ursäkt till vaktmästaren och i andra hand en skriftlig som även vänder sig till arbetsgivaren (beror på hur mycket som krävs för att denna skall stanna kvar om det nu är så viktigt att han gör det).

Men ta och prata med hans arbetsgivare omedelbart. Förklara hela situationen och så får du se vad denne tycker.

Tycker du att det är obehagligt att prata med honom så ta det via arbetsgivaren.

Sen tycker jag att du i fortsättningen skall dokumentera alla händelser där du tycker att han uppför sig opassande med tid och datum och en kort saklig beskrivning av vad som hände. När du har 20 - 30 tillfällen så tar du denna lista och går igenom den med hans arbetsgivare. Listan skall vara sakligt utan personliga påhopp och tyckanden.

Sen tycker jag att du skall passa på och gå med i hyresgästföreningen och om inte hans arbetsgivare tar dina klagomål på allvar så tar du och kontaktar din hyresgästförening.

Mvh

Tora

Ja. Jag har tänkt nåt liknande.

Men det har förekommit så mycket hot och sådant i bakgrunden. Så jag vill gärna kolla med hyresgästföreningen innan.. Så att jag vet mina respektive hans rättigheter..

Vad tror du?

Påhopp och tyckanden och annat småsint beteende ger jag mig inte ilag med. Jag har skött mig till nu..

Som sagt anteckna alla tillfällen med tid och datum och en liten komentar om vad som hände så har du fakta att komma med och inte en massa tyckande och tänkande.

I sådan här fall är det viktigt att kunna påvisa när och vad som hände. Har du det nedskrivet på ett papper med tid och datum är det svårt att komma med undanflykter för någon part.

Exempel

4/5 19:00 Hot om fysisk skada framförs mot mig pga kvarglömd tvätt i tvättstugan.

5/5 16:00 Staket ej lagat (skadan påpekad skriftligt 4/5 (gör alltid skriftliga skadeanmälan och spara kopian)) och mina hästar fick två mindre sår på vänster bakben pga detta.

6/5 17:15 Blir kallad korkad och dum för att jag glömt att stänga av värmen.

Osv.

Mvh

Tora

Jag kan inte ta upp sådant som har hänt? Kommer jag bli trodd på ens.. Vissa saker som han sagt är ju helt otroliga. Slå ihjäl katter. Köra över bilen med traktorn. Osv..

Jo absolut kan du ta upp det som har hänt. Försök att komma ihåg datum och skriv upp varje händelse som en punkt för sig (alltså precis som i mitt exempel fast utan tid och eventuellt utan datum).

Ju sakligare lista desto seriösare intryck och desto lättare för hans arbetsgivare att förstå vidden av det hela.

Det är ju dock bra om du har något vittne till någon av händelserna ialla fall eller på något annat sätt kan styrka det som har hänt (dock inte nödvändigt).

Men börja med en gång att föra en lista med tid och datum.

Mvh

Tora

Ja, det finns vittnen. MEN jag är rädd att dom inte ställer upp och i värsta fall tom ljuger...

Usch..

Jag är en väldigt vettig människa i första hand. Men när jag väl blir arg, då kommer allt. Fan jag har skällt på en människa mer än dubbla min ålder så att han vill säga upp sig. Men Jag förklarade lungt och tydligt att jag inte kunde ta en argumentation just då och jag sa att jag inte orkade och jag förklarade varför.

Åh. Det är så mycket nu. Kunde han inte bara respekterat att jag sa ifrån. Är inte förklaringen att man hittat sin förälder död i helgen tillräckligt för att åtminstonde ge en annan människa andrum??

Är inte förklaringen att man hittat sin förälder död i helgen tillräckligt för att åtminstonde ge en annan människa andrum??

Det är alldeles tillräckligt för att förklara för hans arbetsgivare att du inte orkade med honom just då.
Och även i ett rättsligt läge.

Okej.
Då så tar du och nystar i detta på rätt sätt och förklarar ditt utbrott med dödsfall i familjen.
Det skall nog gå alldeles utmärk skall du se.

Det jag känner att jag skulle vilja ha bekräftat är att: Var mitt beteende på nått sätt berättigat när jag faktiskt bad honom att backa och varför. Mitt beteende i sig har vi ju alla konstaterat att det var fel. Det fanns inga personliga påhopp eller annat i det jag uttryckte.. Jag hoppas att ni förstår vad jag menar..

(En som känner båda parterna beskrev nuläget såhär: Det är precis som i skolan.. Nån kille har fått tillbaka av samma mynt, och står på skolgården och tjuter: Nu vill inte jag vara meed längre!)

(En som känner båda parterna beskrev nuläget såhär: Det är precis som i skolan.. Nån kille har fått tillbaka av samma mynt, och står på skolgården och tjuter: Nu vill inte jag vara meed längre!)
Stämmer det så skulle jag faktiskt högaktningsfullt skita i saken!
Vad säger ägaren/arbetsgivaren om att du gick i taket? Det torde väl inte vara en hemlighet att vaktis är svår att samarbeta med?

Liknande trådar

Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 203
Senast: Tarantino
·
Hästvård 22 december Idag rymde Eddie och Harmonie från sin hage. ägaren skulle ta in de från hagen men så hade de stuckit rakt genom tråden...
Svar
19
· Visningar
1 912
Senast: sante
·
M
Hästvård För er som läste min förra tråd "Jag tror jag blir galen snart" (tack för stöttning och tips)om problemen jag haft med min häst i snart...
Svar
11
· Visningar
1 860
Senast: majja22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama