Agility hunden Sisu

Sv: Agility hunden Sisu

Agility, helt klart!:rofl:

Tänkt så lättroad en valp kan vara:p
Fruktansvärt söt är hon iaf!

Oh jösses vilken sköning:love:
Hon blir nog bra på det mesta med den inställningen. Bara att styra åt rätt håll.

Helt klart ett agiltyämne! Hur hade du tänkt lägga upp träningen? Jag har hört att klicker är populärt i agilitykretsar ;)

Förresten har jag och Nemi börjat på agility, det går... sådär! emi är visst duktig, hon tycker det är tokkul! Men matte, ja hon tycker vissreligen det är kul, men knubbig som hon är så springer hon inte så snabbt! Så nu är det nolltolerans på snask och coca här hemma, och snart ska vi ge oss ut i joggingspåret!

:rofl:
Snacka om lättroad!
Och vad STOR hon har blivit! :eek:

Ja men dåså! Då är det bara att sätta igång då! Så på träningshelgen hjälper du mig med spåret, och jag lär dig vad jag hittils lärt mig om agility ;) Sen ser vi givetvis fram emot videos där du i full fart springer agility och i falsett skriker " tuuunneeel" ;)

Pip-schäfer på agilitybanan är en solklar hit!!!!! Tänk på alla brudarna:angel:

Och faktum är att för några år sen fanns det en tjej som körde agility på elit-nivå med sin bruksschäfer och det ekipaget var riktigt giftiga.

Himmel vad söt hon är!
Man riktigt ser hur kugghjulen jobbar där inne! "men va faaaan.. KAN den inget mer??!!"

Du får nog tänka över vilket kontaktfältsbeteende du vill ha på henne, det hon visar är inte direkt klockrent :D ;)

Kul med en hund som inte blir rädd av att klampa runt på gungan själv, det finns det allt för många som blir tyvärr....

Det var ett skämt PIRU;) Jag har aldrig ens träffat hunden, dock ett stående skämt på min BHK att schäfrarna var pip-schäfrar och mallarna IKEA-schäfrar:D

Men faktum är att hon verkar väldigt orädd och hade passat urbra på agilitybanan.

Det var ett skämt PIRU;) Jag har aldrig ens träffat hunden, dock ett stående skämt på min BHK att schäfrarna var pip-schäfrar och mallarna IKEA-schäfrar:D

Men faktum är att hon verkar väldigt orädd och hade passat urbra på agilitybanan.

Jag vet att du skämta men det är ovanligt med schäfrar som inte piper därför la jag till det.

Den höga långa gick hon över med samma mod o jäkligt koncentrerad vi visa henne bara lite en gång sen fanns det ingen häjd fram o tillbax fram o tillbax samma med gungbrädan vi fick hämta henne hon ville inte gå därifrån.

Det är superovanligt med icke-pipschäfer, det är bara att gratulera! Hur är din andra?

Jag undrar mest för att jag själv har väldigt tysta hundar och hade blivit knäpp av gnisslet, min lilla är lite pratig, men inte i närheten av schäfer-nivå.

Det är superovanligt med icke-pipschäfer, det är bara att gratulera! Hur är din andra?

Jag undrar mest för att jag själv har väldigt tysta hundar och hade blivit knäpp av gnisslet, min lilla är lite pratig, men inte i närheten av schäfer-nivå.

Jääkäri är lite pipig när han har förväntan på nåt o det uteblir. Men hemma tyst o bil tyst kan bli om man åker där han känner igen sig men lätt o bryta. Hatar det ja med o varit väldigt konsekvent med det.

Men alltid tyst i arbete aldrig några ljud där.

Underbart :D, snacka om självsäkerhet. Hon ser så jäkla söt ut när hon snubblar ner för vippen på slutet och liksom inte ens tänker på det, den ska bara DÖ den där saken! :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 538
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 901
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka