Aggressiva hundar - ny bebis-attack

boccia

Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1538664.ab

Usch, fruktansvärt att sådant här händer!!!! :cry:

Men, kan inte sluta förbryllas över grannarnas uttalande....
"– Den har alltid verkat lite aggressiv. Varenda gång man gick förbi hoppade den upp mot stängslet och skällde"

Om det räcker att hunden hoppar mot staketet och skäller för att klassas som aggressiv, hur många hundar finns det inte då som är aggressiva???

Sv: Aggressiva hundar - ny bebis-attack

Ja, det är fruktansvärt att sånt här händer.... Jag kan dock inte förstå hur hunden kan ha hoppat upp i barnets säng och fått med sig bebis så pass långt innan någon ingriper? Här hemma får hunden, trots att jag vet att han är snäll som få, vara ensam i närheten av bebis. Han får vara med bebis när jag eller sambon är i närheten, ligger lillen och sover i sin säng är hunden portad från det rummet.

Det är hemskt att sånt överhuvutaget kan hända. Undra hur den flickans föräldrar mår nu :cry:

Men tidningen nämde iallafall inte kamphund..:bow::bow: vilket brukar vara väääldigt vanligt i allt som handlar om attacker :smirk:

Ja du, PIRU...
Du borde inte snacka så mycke skit om vissa andra raser ( som oftast är blandraser) när din egen ras uppenbarligen inte kan hålla sig i skinnet.

Ja du, PIRU...
Du borde inte snacka så mycke skit om vissa andra raser ( som oftast är blandraser) när din egen ras uppenbarligen inte kan hålla sig i skinnet.

Aldrig sagt nåt om att det inte varit Rottweiler.

Har aldrig tagit min egen ras i försvar. snarare tvärt om det vet alla som sett mina inlägg i såna här trådar. Skulle aldrig rekommendera ex Rottweiler till nån.

Det är så man får ont i magen när man läser sånt där,Så jäkla tragiskt.

Givetvis dom ska till och med ha en överdriven aggression.
Man sätter inte ut en vakthund för o kela med busen.

Hmmm.... i den värld jag befinner mig så ska hundar som visar minsta tendens till aggression INTE tränas till vakt. Vakthundar ska kunna skilja på jobb och fritid, att vakta är en uppgift de tilldelats, inte en aggression de får utlopp för. Tror du kan fråga i stort sett vilken människa som helst som sysslar med bruks och få ett liknande svar...

En bekant till mig jobbar som MP och har hund i tjänsten. Kan lova dig att den hunden inte "kelar" med några busar när den är i tjänst, men den är världens keligaste, mest tillgivna när den inte är i tjänst och skulle då inte ens göra en fluga förnär.

Edit: Förutfattade meningar om vissa raser kanske?? (Nej, jag har inte själv rottis, men ser ingen anledning att "inte rekomendera någon" den...)

Hmmm.... i den värld jag befinner mig så ska hundar som visar minsta tendens till aggression INTE tränas till vakt. Vakthundar ska kunna skilja på jobb och fritid, att vakta är en uppgift de tilldelats, inte en aggression de får utlopp för. Tror du kan fråga i stort sett vilken människa som helst som sysslar med bruks och få ett liknande svar...

En bekant till mig jobbar som MP och har hund i tjänsten. Kan lova dig att den hunden inte "kelar" med några busar när den är i tjänst, men den är världens keligaste, mest tillgivna när den inte är i tjänst och
skulle då inte ens göra en fluga förnär.

hahaha att såna här trådar alltid ska komma upp.Den värld du befinner dig i verkar inte vara på Tellus iaf.

en vakthund är en vakthund 24/7 bara för den kommer hem blir det ju inte som grannens keliga labbe. Tror inte du sett en riktig vakthund nån gång. Jag har min tid som Bassäkerhets Jägare haft med och göra med stakethundar o dom tar du inte hem o kelar med det kan jag garantera.

MP det är ju samma hundmodell som polisen har o det är stor skillnad mot en vakthund. Dom jag har är också keliga hemma men ingen av dom skulle ens duga o vakta frukostmackan min utan dom funkar bäst till person skydd precis som MP-hundar , polishund och väktarhund.

Du måste skilja på en vakthund o skyddshund.
Vet inte om du kan skillnaden mellan dom hur stor erfarenhet du har om vakthundar

en vakthund ska vara av modell nervös med stor aggression då slappnar dom inte av när dom vaktar.

sen en skyddshund skall ha en stor kamp- försvars- och skyddsdrift, vara godmodig och nervstark för att kunna styra
sina anlag.

Senast ändrad:

Så, en MP-hund som sätts att vakta en flyghangar på natten är alltså en skyddshund??? Likaså en hund som sätts att bevaka ett ammo-förråd?

Även vakthundar SKA kunna avbrytas i sitt arbete (eller beteende, välj den benämning du anser passar....), och en nervös hund med stora aggressioner som inte kan slappna av kan du INTE kontrollera med ett enkelt kommando.

En MP-skyddshund används inte som vakthund i hangarer eller ammoförråd utan det har dom speciella hundar för.

varför ska man ha en massa kommandon på en hangarhund som jobbar ensam? En vakthund bryter sitt bettende när inkräktaren är likviderad.

Larmet går, personal kommer till platsen, hunden skall avbryta. DÄRFÖR skall man ha kommandon även på ensamjobbande hundar.
Har jag nämnt MP-skyddshund??? Nej, jag skrev MP-hund, aldrig vad den användes till.

Sen när ska en vakthund likvidera inkräktare????? Inkräktare ska inte likvideras, inkräktare ska oskadliggöras/hindras, och det är inte likställt med likvidering.

Larmet går, personal kommer till platsen, hunden skall avbryta. DÄRFÖR skall man ha kommandon även på ensamjobbande hundar.
Har jag nämnt MP-skyddshund??? Nej, jag skrev MP-hund, aldrig vad den användes till.

Sen när ska en vakthund likvidera inkräktare????? Inkräktare ska inte likvideras, inkräktare ska oskadliggöras/hindras, och det är inte likställt med likvidering.

MP använder inte stakethundar eller vakthundar dom är ju militär poliser så vad ska dom med det till?

Försvarets hangarhundar är formade o likvidera inkräktare exempelvis.
Vanliga vakthundar ska oskadliggöra inkräktare.

Då fick jag lite hum om vad en Stakethund gör, har gått och undrat - en bekant tog hem en Beauceron från Frankrike, men den hade levt kedjad och var inte rolig att tas med, hade haft ett för j-ligt liv. Den gick inte att ha i hans familj. Han sålde den som sk "stakethund". Jag tycker det låter hemskt! Vilket liv för en hund som redan tidigare haft det eländigt! Den borde avlivats istället tycker jag. Har jag fel??? Vad gör en Stakethund mer än springer längs ett staket och vaktar? Förlåt min okunnighet...

Stakethund är samma hundar som förut hade benämningen hangarhund.

Som vi hade dom i marinén satte dom på pirar som inte vaktades av militär. Då har dom en väst på sig med skallsensor och hjärtmätare. Detta har dom för om man likviderar hunden så går det larm. Sen har dom ett halsband så med ett visst tryck går halsbandet upp o hunden är lös o redo att angripa inkrätaren.

Flygvapnet använder som vakthundar i hangarer där dom har dyra flygplan o vaktar.

Dessa hundar är långt ifrån leksaker dom är bland det värsta jag sett när det gäller aggression. Inget man drar hem i kelar med som vissa tror.

man kan även använda dom på andra förådd också bara o sätta ut dom. Så kommer det in nån så ska dom angripa.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 673
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 528
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 670
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Ja, en lite annorlunda topic kanske. I sommar åker jag tillbaka till Bali igen, där jag volontärarbetade på ett hundhem förra året...
Svar
4
· Visningar
2 741
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka