Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du har den erfarenhet du vill göra gällande, så vet du att det är struntprat. Vilket jag påpekat tidigare!Jag har kläckt både med maskin och med höna och den stora skillnaden som jag ser det är att maksinkläckta kycklingar har lättare för att bli riktigt tama!
Om du nu är så insatt i detta med höns, varför ställer du en sådan fråga? Då borde du veta att det inte har med vare sig effektivitet i sig eller säkerhet att göra, men väl med mängd och företagsmässig lönsamhet. Plus till en del dålig avel. Kan upplysa om att även merparten av världens framkläckta tuppar kommer via maskin.OM det bästa och mest effektiva och säkra sättet alltid är att kläcka fram kycklingar med en ruvande höna så hade INTE merparten av alla hönor i världen kläckas fram med maskin eller hur?
Även det borde du, som erfaren hönsägare, ha svaret på.Vad fasen baserar du din fakta: "Att påskina att maskinkläckning är lika bra eller bättre än naturruvning är inte korrekt!"
Varför inte det då? Etik och moral och djurens bästa är viktigt för många av oss. Tråkigt att du har en annan uppfattning.Men snacka INTE en massa om etik och moral och att det är "bättre för hönsen"!!
I snitt så får du lika många tuppar som hönor. Hur ska du göra med dom?Sedan så kan ja iofs inte kläcka fram för mkt för jag är sådan så ja inte vill ta död på dom Jag vill bara ha dom som ett mysigt sällskap på gården och där får dom blir hur gamla dom vill
OM det bästa och mest effektiva och säkra sättet alltid är att kläcka fram kycklingar med en ruvande höna så hade INTE merparten av alla hönor i världen kläckas fram med maskin eller hur?
Om det - i din värld - finns en massa stora, tunga nackdelar med att kläcka med maskin så lägg fram dessa!!
Men snacka INTE en massa om etik och moral och att det är "bättre för hönsen"!!
Men för MEJ så är hönor ett trevligt tillskott till mina övriga husdjur! Jag VILL ha dem tama, jag skaffar dem för MIN skull och att då ha dem helt "hand-tama" och vana vis pyssel/kel och att bli burna och klappade osv är en del i hur jag vill ha min djurhållning!
Det är vad jag också frågat ett antal gånger, dock utan att få svar. Man får dra sina egna slutsatser.Och hur kan man tro att det är så svårt att få hönskläckta kycklingar tama?
På vilket vis kan man se att en kyckling mår dåligt av att födas upp via äggkläckningsmaskin? Att de snabbt blir tama mot människor borde gynna kycklingarna kan jag tycka eftersom de slipper stressen av att människor är i närheten vilket de ändå hade behövt utstå vid naturlig uppfödning.