eyz

Trådstartare
Vad kostar det att göra ett ägarbyte? Syftar på passet som ska ändras och så.

Sv: Ägarbyte

Ah det var ett bra tips. Nu känner jag mig lite korkad. :angel:

Tack för hjälpen. :)

När jag köpte mitt varmblod tog STC 525 kr har jag för mig..man tycker att cirkasumman borde vara ganska så lika överlag. Fast man vet ju aldrig :)

stc är svindyra när de gäller ägarbyten.. fattar inte de .. de lär ju få in pengarna på annat håll *morrar*

Till TS som sagt kolla hemsidan så ger de nog en riktlinje på vad de kostar ungefär ;)

Min är reggad i Asvh och där kostade det 150:-, trodde det låg på närmare femhundringen så det var positivt. Då kanske jag har häst på riktigt sen då.. ;)

Jag har just registrerat ett ägarbyte för en nordsvensk bruks, beviset kom med vändande post och det var ingen räkning med. Antar att det inte kostade någonting?

Immer

För Welshar är det gratis med ägarbyte om det bara ska ändrars i databasen, men 100kr om det ska ändras i passet

lånar tråden lite, hoppas det inte gör n¨got.

undrar bara ifall man måste fixa ett ägarbyte eller om det är frivilligt ?

har precis kört häst och vill naturligtvis stå som ägare .. men undrar bara ifall det är ett måste i sig.

Jag tror man måste det... Min häst fd ägare ville INTE att vi skulle registrera ägarbyte, inte för jag vet varför, hon sa iaf att det skulle kosta henne pengar.. :smirk:

Det blir nog mkt lättare ifa det skulle strula sig med nått å så står inte du som ägare mm.mm.

Jag tror man måste det... Min häst fd ägare ville INTE att vi skulle registrera ägarbyte, inte för jag vet varför, hon sa iaf att det skulle kosta henne pengar.. :smirk:

Det blir nog mkt lättare ifa det skulle strula sig med nått å så står inte du som ägare mm.mm.

okeej, får nog fixa med det då..:idea:
ngn som vet hur det görs ? gick in på hemsidan till svenska galoppsportens centralförbund men där stod inget om sånt.. :(

Jag fick hem ägarbeviset på min fullblodskorsning för några veckor sedan. Kostade inte en krona.:D
Åtminstone var det ingen räkning med, bara ägarbeviset.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: WildHorse
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 800
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 316
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar