E

Ejker

Jag ska hämta min häst till årsskiftet,det är min första egna häst jag köper,så jag har en liten fråga till er som kan vad jag undrar är hur går själva ägarbytet till,vem ringer man,hur lång tid tar det innan det registreras mm?

Sv: Ägarbyte

Det är helt och hållet beroende på vad det är för ras på hästen, hur man gör.
Vissa har redan ett ägarbevis som skaskrivas under och skickas in, andra får man beställa ett underlag från rasföreningen från för att göra det.
Finns och så hästar som inte har någon registerad ägare och finns det inte heller något byte att göra.

Sv: Ägarbyte

Fick med en blankett till mitt halblod nu när jag köpte henne.. Namn o.s.v var redan förtryckt, likaså uppfödaren(ägaren) så det enda jag behövde göra var att skriva på och skicka till flyinge..(adress stod på blanketten)

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 122
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama