Ägarbyte..

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare jana83
  • Startdatum Startdatum
J

jana83

Jag undrar hur länge det tar innan ett ägarbyte på en travhäst blir registrerat på stc:s hemsida?? och om det överhuvudtaget ändras där?
Skulle nämligen vilja veta vem som äger en viss häst och jag är rätt säker på att det inte är den som står som ägare där nu..utan att den blivit såld..Tacksam för alla svar :)

Sv: Ägarbyte..

Det beror lite på hur mycket de har att göra på STC. ;) Men när vi har skickat in ägarbytespapper, så har det tagit max en vecka innan det står på travsport.se från den dagen vi skickade in papprena (på samtliga sju hästar). Det kan ju också vara så att papprena inte är inskickade än?! :)

ja så kan det ju vara..men vad händer om den nya ägaren struntar i att skicka in ägarbyte..och den gamla fortfarande står som ägare?

Mja, det beror sig ju på vad man ska ha hästen till. Om den inte ska starta eller användas i avel utan bara gå och skrutta som ridhäst, så har det nog inte så stor betydelse om det är registrerat hos stc. Jag hade en gammal travare som bara gick som hobbyridningshäst och den var aldrig registrerad på varken mig eller den förra ägaren hos STC. Men ska man starta så går det ju inte om man inte registrerar den på rätt person.

okej..tack för ditt svar..misstänker nog att denna häst är såld som rid häst..det handlar nämligen om en nordis som var till salu för ett tag sen och jag var hemskt intresserad av den men när jag skulle leta upp annonsen så var den borta och då antar jag att hästen blivit såld :cry:

Vad var det för nordis? Jag är ju också från Luleå...så jag kanske vet... :d

hästen heter "klöverkvarta",stod i piteå förut och jag var då dit och tittade på den samt gav ett bud men ägaren ville ha mer än jag var beredd att ge så den såldes till lycksele någon gång förra året..sen såg jag nu för kanske en månad sen att den var till salu igen så jag hade tänkt ringa dit och denna gång bjuda lite mer :) ..men annonsen hann såklart försvinna innan jag hann kolla numret till ägaren..

Hmm...då vet jag inte vilken det är. Kan du inte ringa till den som står som ägare nu och fråga efter nummret till den andra ägaren då?

De som står som ägare och tränare till "klöver" är dom personerna som köpte henne från Piteå. Och hon är inte borttagen från träningslistan heller, så är hon såld så borde personen (tränaren) tagit bort henne från listan, men det kanske kommer snart?

det är ju säkert över en månad sen jag såg annonsen så dom borde ju ha ändrat på stc men man vet ju inte det kan ju säkert dröja..känner du till hästen? :)

ja hon är mkt snygg..ser ut som en liten sagohäst :) ..

ringde till dom gamla ägarna i lycksele..men hon var tyvärr såld..men men de är inte så mkt man kan göra åt det..får söka vidare efter ett annat kallblod..är det vanligt att travhäst ägarna säljer ut dom kallblod som inte funkar för travet?..söker nämligen ett kallblod som jag ska ha som ridhäst...men dom e svåra att hitta..verkar ha blivit hemskt populära..

jana83 skrev:
ringde till dom gamla ägarna i lycksele..men hon var tyvärr såld..men men de är inte så mkt man kan göra åt det..får söka vidare efter ett annat kallblod..är det vanligt att travhäst ägarna säljer ut dom kallblod som inte funkar för travet?..söker nämligen ett kallblod som jag ska ha som ridhäst...men dom e svåra att hitta..verkar ha blivit hemskt populära..
Vad tråkigt att hon var såld!
Kallbloden är på modet nu ;) och det är vanligt att de precis som varmbloden säljs som ridisar, fast efterfrågan är större och priset högre...

Lycka till!

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 846
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 269
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 941
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025