ägarbyte/pass till ridtravare

kickthecat

Trådstartare
tänkte ev köpa en ridtravare som inte har pass, måste man registrera ägarbyte hos stc fast den inte tävlar längre? vad är det för kostnad för ett pass, runt 450 har jag sett, men det tilkommer säkert mer för id kontroll och så? eller räcker det med frysmärkning?

tacksam för svar! ev att tråden ska vara under trav..

Sv: ägarbyte/pass till ridtravare

Ja en id-koll måste du göra oavsett den är frysmärkt eller inte. Det kostar lite att skaffa pass. Ett ägarbyte måste göras, det kostar 525kr, passet kostar om jag inte minns helt fel 450kr, sen tillkommer id-kontrollanten har för mig det kostade 400kr, tänk på att det måste vara en som har behörighet att kolla travare. När jag id-kollade min travare så hade jag ute en från mitt försäkringsbolag som hade behörigheten att id-kontrollera travare.

Sv: ägarbyte/pass till ridtravare

Du gör först ägarskifte, därefter beställer du från STC en hästpassansökan med konturdiagram. Konturdiagrammet fylls i av godkänd id kontrollant ELLER av en veterinär. Veterinärer får nämligen också göra id koll på travare. Väljer du ta en gokänd id kontrollant behöver du inte beställa konturdiagram från STC för det har kontrollanten.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 405
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 610
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 396
Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 970
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama