Ägarbyte på hästen???

Sandruuuw

Trådstartare
Vet inte om jag postar tråden rätt men jag gör ett försök! :)

Jag har nyligen köpt en Kwpn häst,

sto född 08 e: wallenberg-stakkato-libero h-nobility och det jag undrar är hur det går till med ägarbyte?

Vi har skrivit varsitt kontrakt men ska inte hästen registreras med en ny ägare? Har inte fått några papper om ägarbyte och vart får man tag i det? Hon är imp. från Holland.

Sv: Ägarbyte på hästen???

Jag köpte också ett kwpn sto för ett tag sen och mailade kwpn ang ägarbytet, dom var väldigt hjälpsamma och snabba på att svara. Om du går in på kwpns hemsida, klickar på services, sen på studbook registration, sen på transfer of registered party. Där står det hur du ska göra. Men kortfattat så för att få ägarbytet registrerat i passet så skriver du ut en blankett från hemsidan, fyller i den och skickar tillsammans med passet till kwpn. För att få ägarbytet registrerat i registreringsbeviset också så måste du vara medlem i kwpn, vilket jag har för mig var ganska dyrt.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Har precis köpt en ny ponny. När vi pratade om ägarbyte sa säljaren att de inte gjort något mer än skriva kvitto när de köpte hästen...
Svar
5
· Visningar
1 423
Senast: Bison
·
  • Låst
Hästmänniskan Hej Buke, ny medlem här så ha överseende med eventuella missar! ;) Under början av året var jag, min dotter (16 år) och hennes...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
90 520
Senast: ameo
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 799
Senast: Görel
·
D
Ekonomi & Juridik Jag sålde min tävlingshäst för 6 år sen och jag upptäckte att jag fortfarande står registrerad som ägare (han tävlas fortfarande). Jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 913
Senast: MrsPuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar