Är det vanligt?

Golden_Heart

Trådstartare
Är det vanligt att man har en värk under graviditeten i nedre regionen av magen och mot ena sidan?
Vissa graviditetetskalenderbeskrivningar, säger de att en difus värk kan man ha. vad innebär det. Vad för typ av värk?
Kan en spark mer kännas som en värk?
Är det vanligt att känna sig så trötter att man bara vill sova?
:confused::confused:
Detta är min första graviditet!:p:d
Välkommen in i tråden med era kunniga svar!:bow::bow:
 
Sv: Är det vanligt?

jag hade och har ibland nu men inte lika ofta som en rejäl mensvärk. Det blir tydligen så när livmoder o bebis växer. Längre ner än så har jag inte ont!
Klart du kan vara trött om du har lågt HB (blodvärde). Mitt blodvärde hade sjunkit från 150 till 119 på bara 2 månader. mystiskt.
Mina sparkar gör inte ont alls, men vissa är så hårda att man ser dem utifrån!

Jag har gått 20 fulla veckor
 
Sv: Är det vanligt?

I början av graviditeten hade jag jätteont av molvärk, kändes som mensvärk. Tydligen var det för att livmodern växte. Det gick över efter ett par veckor.

När bäbis blev lite större där inne så fick jag ganska ont när den sparkade, och ibland är den som tryckte sakta mot sidan av magen.

Nu i slutet så har jag rätt mycket förvärkar som gör ont.

Så det gör ont mest hela tiden :D

Att känna sig trött är helt normalt, mest i början och slutet om jag har förstått det rätt. Så har det iaf varit för mig. Jag har dessutom haft rätt lågt blodtryck i hela mitt liv och det kan ju också spela in.
Käka järntabletter och passa på att vila.
 
Sv: Är det vanligt?

I början av graviditeten hade jag jätteont av molvärk, kändes som mensvärk. Tydligen var det för att livmodern växte. Det gick över efter ett par veckor.


.


åh, vad skönt att läsa, jag trodde att det var ngt som var fel här i mej, jag har oxå ont till o från, precis som om mensen vore på g..
har blivit supernervös..:crazy:
 
Sv: Är det vanligt?

jag hade heller aldrig hört talas om "mensvärk" vid graviditet, men det är typ det enda symptom jag har haft. JAg har tom lite just nu
 
Sv: Är det vanligt?

Det som du beskriver låter som om du har ont i ligamenten. Dessa töjs ut när magen börjar växa och kan göra enormt ont i. Jag får ont i dessa om jag håller igång för mkt.
 
Sv: Är det vanligt?

De första 3 månaderna kunde jag lätt sova 10-15 timmar/dag, och ändå vara trött :o Sedan piggade jag på mig lite men kunde få trötthetsanfall - typ jag tjatade till mig ett IKEA-besök, pigg och glad, så promenerade vi där inne och sen sa det bara PANG så orkade jag knappt gå ett stag. Somnade nästan på fläcken, eller satte mig iallafall och det kändes som att jag inte fick tillräckligt med syre. Nu är jag i v 33 och har foglossning rätt illa, så nu kan jag inte röra mig så mycket ändå, men lite tröttare än normalt är jag nog fortfarande. Men jag kommer knappt ihåg hur det var att inte vara gravid :D.

Mensvärken känner jag också igen, det hade jag i början och nu har den kommit tillbaka, värker på nätterna :mad: Blä!

Sen kan jag få riktigt ont i sidorna så det känns som urinledarna eller nåt kommer ikläm (det kan det vara också enligt BM). Och sedan ligamentvärken ;)
Haha vad gnällig jag blev, ville egentligen bara säga att alla dessa typer av värk är helt normalt och inget att oroa sig för :) Alla veckor har sin charm med krämpor ;)
Lycka till !!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 408
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 818
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 763
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 799
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp