Adventskalendertråden 2023

Låter positivt! Samtidigt negativt att man behöver vara i Finland sen :nailbiting::D

Edit: ... För att köpa mera te alltså. Inte att det är negativt att vara i Finland :cautious: 😅
Har man tur går det att beställa någonstans här också, tror jag brukar banga pga frakten 🙈
Men gillar man svart te med smak är Mumin riktigt fint! Finns både påsar och löste om man nu är lagd åt det hållet ;)

Ok. Jag tänkte att det finns ju tepåsar för löste om du inte visste det. Löste finns ju i oändligt med varianter var så jag tänkte. Har bara använt löste. Häller upp i mindre burk till jobbet.
Men det går ju inte sticka under stol med att det är betydligt smidigare med tepåsar 😁
Jag dricker gärna löste, men dricker absolut mer tepåsar, pga smidigt (och gott ändå).

Men det går ju inte sticka under stol med att det är betydligt smidigare med tepåsar 😁
Jag dricker gärna löste, men dricker absolut mer tepåsar, pga smidigt (och gott ändå).
Ok. Jag vet inte tycker nog nr 1 billigare med löste och enkelt och smidigt med tefilter. Inte ett dugg krångligt med löste. Fast på mitt jobb är det bästa att det blir ett jäkla liv om mitt te också... :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Har man tur går det att beställa någonstans här också, tror jag brukar banga pga frakten 🙈
Men gillar man svart te med smak är Mumin riktigt fint! Finns både påsar och löste om man nu är lagd åt det hållet ;)
Det går att köpa Muminte i Sverige också. :)
Åh, nu hoppas jag verkligen att ett av dem faller mig i smaken 🤩 vore roligt med en annan smak som jag också tycker om!

Ok. Jag vet inte tycker nog nr 1 billigare med löste och enkelt och smidigt med tefilter. Inte ett dugg krångligt med löste. Fast på mitt jobb är det bästa att det blir ett jäkla liv om mitt te också... :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Nej precis, alla tycker ju olika. Och vill @Asko ha en kalender med påste, så vill hen ha en kalender med påste oavsett vad du tycker är bäst/smidigast/billigast/godast 🤷

Djur;
Hööks - cili, grodan21, sweep, Ninnurur
Horsebrands - Elendil

Drickbart;
Tehuset Java, svarta teer - Elendil
Tebutiken, Rooibos - Lingon
Vinoteket, italienskt vin- megasus

Hem och Hobby;
Artemisyarns - Elendil
BlueFernYarns - Elendil
Mindmade Korsordskalender - Serena87
Exit the game (svenska) - tigerflicka
Penstore - cambodia, Sasse
Get Boring Stuff Done - Kratus
Impecta frökalender- megasus

Hemmagjord;
Elendil, AbCdE, Trott

Skönhetskalender;
GlossGods Polar Perfect - Serena87
LH Cosmetics - Serena87
Molton Brown - AbCdE
GlossGods Great Glacial - Habina
Hickap - AbCdE
The Body Shops The Big Advent of Change - Emtherlia
Lyko Me-phoria - Emtherlia
Make Up Store - Emtherlia
Apoliva - tigerflicka
Nivea - sweep
Maybelline - sweep
Hudoteket - Happimess
Clinique - Bri

Smycken;

Ätbart;
Johannas Choklad - Elendil, AbCdE
Lakrids by Bülow - Serena87
MrCake - Sasse, Midnightsoul
AD70 chokladkalender - Sasse
Ost Ilchester - AbCdE, Halcyon
Pärlans julkalender - Habina, Sasse
Delikatesskalendern - Habina
Haupt Lakrits - Linda_A
Cakes by Anna G (praliner) - Trott, athena_arabians
Narr - FiaM
Ölandschoklad - krålus
IKEAs chokladkalender - Elendil, athena_arabians
Oreo chokladkalender - Sasse
Michel Cluizel choklad - Sasse
MyMüesli Müslikalender - Kratus
Tony's Chocolonely - Kratus
Niederegger nougat - Elendil
Nutella - Halcyon
Oliviers&Co, oljor, vinäger m.m- megasus
Mymuseli Gröt - Happimess

Vinster
Bingolotto - krålus

Har nu hämtat hem det stora åbäket till låda med höökskalendern i. Öppnade upp för att kolla att det var rätt pryl där i, men inte öppnat upp själva kalenderväskan. Nu ligger den i säkert förvar i förrådet, så jag slipper snubbla över den i nästan 1,5 mån innan det är dags. Tycker gott att vi kan skippa november i år.

Var på Bomässan i Halmstad idag och pratade med de från Lakritsfabriken och har tyvärr tråkiga nyheter för er som väntar på deras adventskalender. De har haft problem med tillverkningen av själva kalendern så det blir ingen kalender från dem i år även fast lakritsen finns.
Han rekommenderade istället lakritsrotens kalender där en del av Lakritsfabriken lakrits finns med.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 910
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30