Adventskalendertråden 2021

Maken köpte en julkalender till mig 😝.

20211128_140207.webp

En del av mig känner " meeeh, alltså jag är 40+" :cautious:

en annan del av mig är "weeeei, choooklad!!" :banana:

Eftersom jag var ute lite sent i år så fick dottern en vegansk godis kalender och maken en merci choklad kalender som jag hittade i affären.

Det var nog tur att jag inte införskaffade den där städkalendern. Började adventsstäda lägenheten (etta med kokvrå) den 19/10 och har fortfarande inte lyckats bli klar 😬. MEN jag har i alla fall lyckats behålla det fint på de ställen jag städat. Det får vara okej så, så länge.

En kompis fick denna kalender av mig 😁:

20211122_220514.webp

Jag är så avundsjuk på er som har fina ställytor för era kalendrar!

Själv bor jag ensam i en fyra men lyckas ändå inte hitta ställen till alla 😂
(Och tack och lov att jag köpte den här lägenheten! I min förra lägenhet, en tvåa, hade jag aldrig fått plats med ens hälften av innehållet 😂)

Jag är så avundsjuk på er som har fina ställytor för era kalendrar!

Själv bor jag ensam i en fyra men lyckas ändå inte hitta ställen till alla 😂
(Och tack och lov att jag köpte den här lägenheten! I min förra lägenhet, en tvåa, hade jag aldrig fått plats med ens hälften av innehållet 😂)
Hehe, och sen ska du stoppa in allt på passande ställen i lådor och sånt. Just den delen av att ha jättemånga julkalendrar är jag inte lika avis på, vet knappt vart jag ska lägga mina hud/hår grejer från Lyko och Yves Rocher när jag öppnat klart. Tur lakritsen försvinner av sig själv...😇🤤

Hehe, och sen ska du stoppa in allt på passande ställen i lådor och sånt. Just den delen av att ha jättemånga julkalendrar är jag inte lika avis på, vet knappt vart jag ska lägga mina hud/hår grejer från Lyko och Yves Rocher när jag öppnat klart. Tur lakritsen försvinner av sig själv...😇🤤
Eller hur! Måste göra plats, men den biten löser sig nog 😁 (säger jag nu....)

Alltså jag blir onekligen väldigt sugen på denna kalender nu... Är det påsar med pulver som blandas i varmt vatten bara? Är det en bra balans mellan vatten och pulver tycker du? Jag kan tycka att tex O'boy på påse kan bli lite svagt om man följer instruktionerna så då brukar jag ta lite mindre varmvatten. Men den varm chokladkalendern jag såg var ganska dyr, så då vill jag ju inte riskera att det blir halvgoda koppar pga att det blir för svagt. Haha nu blev det långt men du kanske fattar hur jag menar? 😊 @Silver Girl

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 659
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
819
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka