Adventskalender 2021 - öppningstråden

Gårdagens praliner: skogsbär (tror vi) + citron med vit choklad. Jag gillade båda mycket.

Dagens praliner: apelsin + lussebulle. Den förstnämnda var ingen sensation men helt okej. "Lussebulle" var riktigt riktigt god, med tunt skal och gott inre, men hade imo varit ännu godare med bara saffran (nu smakade den saffran och lite russin) :D.

Pralinerna tar vi till fika efter jobbet, och jag kommer inte att komma ihåg att fota (uppenbarligen). Men är väldigt glad över de kalendrarna hittills.
 
På något sätt lyckades jag glömma tekalendern igår (efter att ha tjuvstartat med frökalendrarna av misstag i tisdags).

Nummer ett i Clippers tekalender var citrongräs, lakritsrot, hibiskus, citronverbena, citrusskal och svartpeppar. Fräsch och uppiggande.

Nummer två intar jag nu. Svartvinbär och hallon. Fruktinfusioner är inte riktigt min kopp te (höhö), men helt ok ändå. Jag tror lakritsroten i räddade upp lite.

Dagens fröer: rödbeta och något utan namn som skulle kunna vara koriander. :nailbiting:
 
IMG_20211202_200725771.jpg


Kom hem tidigare än förväntat, så kastade mig över mina luckor 😁 tror nått av det redan varit med i tråden, men ändå ^^. Rituals 1, doftljus sweet jasmin, lukta gott! 2, hair and body mist, Sakura. Tycker inte om den doften egentligen men gillar den som mist🤷 väldigt fräsch doft. Clinique 1, ansiktskräm 2, dark spot corrector, osäker på vad det betyder, hoppas den kan fungera under ögonen?. Babor, 2 fukt ampuller som jag inte minns namnet på. Mkt nöjd med dessa luckor👌😍
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 670
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp