Adoptera ett mörkhyat barn ja eller nej?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Adoptera ett mörkhyat barn ja eller nej?

Vi har ju en adopterad dotter så för mig är svaret givet: Man älskar sitt barn över allt annat oavsett hudfärg :love:

Vi valde inte land efter hudfärg.

Här i Tyskland där vi nu bor tycks det vara väldigt ovanligt med adoption. Vi väcker uppmärksamhet nästan överallt när vi är ute. Särskilt när hela familjen är med. Folk tittar och undrar men på ett positivt nyfiket sätt.

Folk som funderar som du skriver i ditt ursprungsinlägg är knappast lämpliga som adoptivföräldrar. Hoppas att de själva inser det och väljer att inte genomföra en adoption.

Senast ändrad:

Jag vill adoptera om jag skulle vilja ha vill säga, ett barn från ryssland. Det har jag bestämt sedan länge.

*Man ville att barnet skulle lika en själv
Det kommer det då rakt inte att göra om det är vitt men kommer från ryssland spelar ingen roll där
*Man ville inte att folk skulle se att man adopterat
Liksom so what
*Man tror med sig att barnet kommer att bli jättemobbat
Kan det däremot bli, lite beroende på vart man bor...
*Folk ser ju utåt att man inte kan få barn själv
Kan jag kanske iofs, det är inte av den anledningen jag skulle adoptera
*Man vill helt enkelt inte ha ett färgat barn
Ingen kommentar alls...

*Man ville att barnet skulle lika en självInte ens biologiskt egna barn behöver likna en själv och likheter har inte bara med utseende att göra.
*Man ville inte att folk skulle se att man adopteratVarför inte? Hur som helst, även om barnet har samma hudförg som föräldrarna brukar "hemligheter" krypa fram förr eller senare. Kanske är man inte redo att adoptera om man inte kan "stå för" att det inte är ens biologiska barn.
*Man tror med sig att barnet kommer att bli jättemobbatBarn kan bli mobbade av många orsaker andra än hudfärg. Vikt, hårfärg, näsa, glasögon, kläder, namn etc.
*Folk ser ju utåt att man inte kan få barn självVad är det som är så hemskt med det? Jag kan förstå att det kan vara skitjobbigt att inse att man inte kan få barn, men är det någon i ens omgivning (förutom ens partner) som bryr sig? Är man mindre människa för att man inte kan få barn?
*Man vill helt enkelt inte ha ett färgat barnJa, vad ska man säga. Kan inte vara lätt att vara infertil och samtidigt kräsen.

Själv skulle jag kunna adoptera ett barn från vilket land som helst. Har man betänkligheter över det här med vilken hudfärg barnet kommer att ha så kanske man ska tänka över om man verkligen är lämplig som adoptivföräldrer?

Jag tycker att det vore en fördel om det syns att barnet är adopterat. Då behöver man inte förklara så mycket för andra eller fundera på hur mycket jag vill berätta för den mer eller mindre bekanta person som kommenterar hur likt barnet är mamma eller pappa.

corona skrev:
Jag skulle absolut kunna tänka mig att adoptera, men sambon vill inte...
Han är själv adopterad :crazy:

Likadant här, min fru är adopterad och vill inte adoptera heller!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 758
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar