Ädel hingst till betäckning

_Amazing_

Trådstartare
Är relativt ny när det gäller avel och hade behövt lite hjälp med valet på en ädel hingst, lite Crelido över det hela , med vackert huvudet, ändå lite massa, och bra avkommor i det stora hela.(en hingst som har bredd när det gäller ston)
Vad tycker ni som har Crelido avkomma?nöjda , inte fullt så nöjda?
Gärna bilder på avkommor osv.
Tack på förhand.!:)

Sv: Ädel hingst till betäckning

Vilken typ av sto har du?, Härstamning hade varit bra att veta, storlek, styrka, svagheter mm

:
Vilken typ av sto har du?, Härstamning hade varit bra att veta, storlek, styrka, svagheter mm

Jag har inte bestämt mig för vilket att mina ston jag ska betäcka än eller om jag ska låna ett sto , det beror på vad som lämpar sig bäst.!
Men det sto som jag funderat starkt på är ett halvblodssto, 162 ca i manken,fullblodsarabs pappa(godkänd i halvblodsavel), ue,chess.
Hyffsade gångarter men ett stort plus för galoppen.
Hon är ett kraftpacket , men ändå ädel.!
Funderade på Crelido som sagt men kanske blir förmycket eftersom han är 40% fullblod.??!:)

Och var hittar du dom 40% xx på Crelido ??? Dom xx:en han har är ju sååååååååååååå långt bort i stamtavlan att man inte ser dom.

Och var hittar du dom 40% xx på Crelido ??? Dom xx:en han har är ju sååååååååååååå långt bort i stamtavlan att man inte ser dom.

Ahh då misstog jag mig när jag grummlade igenom texten , det stämmer nog.!
Ursäkta:)

Jag har inte hört någon Crelido avkomme ägare klaga,dom är för det mesta,ädla,rörliga,kan hoppa och mycket trevliga i huvudet.
Han har ju över 1000 avkommer i DK,så det är ingen skithingst precis.
Jag gillar både honom och barnen.Välmeriterad är han ju också,tillika med barnen.
Så gillar du honom,go for it :banana::bump:

Jag har inte hört någon Crelido avkomme ägare klaga,dom är för det mesta,ädla,rörliga,kan hoppa och mycket trevliga i huvudet.
Han har ju över 1000 avkommer i DK,så det är ingen skithingst precis.
Jag gillar både honom och barnen.Välmeriterad är han ju också,tillika med barnen.
Så gillar du honom,go for it :banana::bump:

Har du någon mer hingst du skulle rekomendera.?

Hur stor blev din avkomma?

:)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 805
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 947
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 618
Senast: Tiger tok
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 139
Senast: tott
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka