Ädel avkomma ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tiga
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 585
T

tiga

Min 2,5 års valack mäter i dag 175 cm och har 21,0 - 21,5 i skena. Han e högrest och väldigt långbent. Enligt mig tycker jag absolut att han hör till ädlare modellen av häst, även om han är utrustad med rätt mycket nacke o bogparti. Hur definierar ni en ädel respektive grov häst ? Tacksam för svar :)

Sv: Ädel avkomma ?

Fullblod är ädla hästar. Kallblod är grövre hästar. Halvblod med mycket fullblod i sig, brukar vara ädla, dvs nättare till utseendet. Halvblod kan även vara grövre och ge ett tyngre och större intryck. Släng upp en bild på din häst, så kan vi se om den är ädel eller grövre! :idea:

Sv: Ädel avkomma ?

Sandakan är en häst som jag tycker är väldigt ädel. Han ger ett "lättare" och nättare intryck. Han ser väldigt ädel ut i mina ögon i alla fall! Han ger mig inte alls ett intryck av att vara grov och tung.

sandakan_g.jpg

Robin Z tycker jag är en grov häst. Han ser tyngre och "klumpigare" ut än tex. Sandakan.

robin.jpg

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 648
Senast: Jealle
·
Avel Nu måste jag snart bestämma mig för vilken hingst jag ska betäcka mitt sto med! Stoet är e. Rocky - Elizar,mkh 162 cm, grov modell...
2
Svar
34
· Visningar
3 427
Senast: pastejja
·
Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 444
Senast: Behati
·
Avel Hej! Efter mycket om och men har jag bestämt mig för att betäcka mitt sto även i år. Stoet i fråga är e. Royal Diamond...
2
Svar
22
· Visningar
3 608
Senast: rebeckasff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka