Acceptala analys värden av hö osv

A

AtletShipping

vad är normala och acceptala analys värden av hö, hösilage/ensilage?
Vad är viktigast i värdena och var skickar man in proverna?

Om man ska tex skicka in prover av hösilage räcker det man tar några strå från ett ställe i balen lr ska man ta från olika ställen i den?

Du vill ha en kvot över 5 helst för att slippa ge mängder med kraftfoder eller proteinfoder. Alltså du delar gSRP/MJ. Hur lågt protein man kan acceptera beror alltså på hur energin ligger.

Det är viktigt att man försiktigt lyfter ut en större "tuss" ur flera balar för att få ett så riktigt analyssvar som möjligt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 693
Senast: Lhas
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 700
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 412
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30