AARGH! Dessa hanhundar! :devil:

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Breakdown
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 3 436
Sv: AARGH! Dessa hanhundar! :devil:

Jag tycker inte alls att det är lika självklart. Jag ser hela tiden exempel på uppfödare av olika raser som valt att avla på hundar de äger eller har ute på foder trots att de t ex har dålig mentalitet eller har flera syskon som är gravt HD-belastade. Så länge inte hunden själv har ett diskvalificerande fel ska den banne mig tas kull på.

Om man själv hör till de som kritiskt granskar sina avelshundar och är beredd att sålla bort de som inte håller måttet finns det väl ingen anledning att känna sig träffad?

Det är en sak att gnälla när man träffar löptik och en annan att fortsätta pipa timmar efter att tiken försvunnit.

I veckan var det en tik i höglöp med på träningen och hon lämnade nog någon pinkfläck på planen också. Visst reagerade hanarna och blev okoncentrerade på arbetet, men ingen av dem var pipiga eller jobbig i efterhand.

Javisst är det skillnad, och visst hade jag önskat att han inte gjorde det.
Det var därför jag la ut tråden, för att få lite tips och råd om hur jag skulle göra när han höll på så.

Han blir aldrig såhär bara för att en löptik pinkat någonstans eller om det gått förbi en löptik någonstans där vi går, han blir sånhär endast när han träffar löptik.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka