Aachen dressyren

Jag är supertaggad inför imorgon men det ska ju bli fint väder kan man verkligen motivera att sitta inne halva dagen och kolla på dressyr?
Rida kan jag ju göra på kvällen.

Såg också FT dressyren idag. Tycker det är jättekul. Fast jag undrar om alla är typ 180 långa eller om hästarna är 162? Alla ser ju sjukt långa ut på sina hästar. Visst att de är en annan typ i kroppen på de hästarna och de inte är köttbullar som Valegro men ändå.

Fast jag tycker ändå ft-dressyren är ett fräscht inslag i det stora hela... det känns som det här ÄR dressyr som dressyr borde vara, inte det andra dressyr dressyr när man nästan mår illa för hur indraget och sprättigt det ibland är.

Jag är supertaggad inför imorgon men det ska ju bli fint väder kan man verkligen motivera att sitta inne halva dagen och kolla på dressyr?
Rida kan jag ju göra på kvällen.

Såg också FT dressyren idag. Tycker det är jättekul. Fast jag undrar om alla är typ 180 långa eller om hästarna är 162? Alla ser ju sjukt långa ut på sina hästar. Visst att de är en annan typ i kroppen på de hästarna och de inte är köttbullar som Valegro men ändå.

Hmm nä dom är inte så mkt 162 men dom har inte massa jäkla överflödigt fett att bära på ;)

@fio Nä det var ju det jag skrev att de är en annan typ av häst men min häst är tunn i perioder, 25% fullblod, och när jag menar tunn så skulle nog de flesta utom FT folket säga att hon är skelett :p Hon är 170 och jag 166 och jag når inte ner under magen på henne.
Tycker det ser oerhört roligt ut :D

Tycker att kvaliteén på FT dressyren höjts avsevärt de senaste åren, då ska jag iofs säga att jag bara sett mästerskapen, och jag tycker de flesta hästar var jättefina idag och visade bra lösgjordhet och elasticitet.

Jag red i ottan så nu hade jag tänkt att sitta inne hela dagen med gott samvete, men min sambo tjatar om att gå ut och plocka svamp..:confused: Hallåå jag har ju fullt upp med att följa både terrängen och dressyren så här hinns det ju inte med någon svampplockning...O_o

...och jag är inte riktigt lika såld på det här ekipaget men smaken är som baken. :)

Ja jättebra gjort av Tinne, synd på domare B bara som drog ned. :(

Valegro var mycket bättre idag. Synd
på missarna i ettorna.

Tinne var super. Ja hästen är långsam bak men nu är det som det är.

DH, mycket stabilt. Tungt i piafferna. Fin vä piruett.

Det spöregnar här så kan vara inne med gott samvete :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Regerande svenska mästaren för juniorer, Laura Laustsen, har blivit uttagen till CHIO Aachen Campus och deras "Programme of Excellence"...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Internationella Ridsportförbundet, FEI, har beslutat vilka platser som ska arrangera VM i ridsport 2026. VM i distansritt avgörs i Al...
Svar
0
· Visningar
260
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Stortävlingen CHIO Aachen kallas ibland för "lilla VM" och det är en utmaning som heter duga. Här rids Nations Cup i både dressyr och...
Svar
0
· Visningar
325
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Voltigen inleder som alltid de internationella stortävlingarna CHIO Aachen. Sverige kommer till start individuellt, i lagtävlingen och...
Svar
0
· Visningar
293
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama