Aaaahhhh. Jag har blivit kär!!

K

KaZa

:love: :love: :love: i "Sture". En av valparna i min tiks kull som nu är 3 veckor.

Jag har ju sagt både till mig själv, sambon och "min" uppfödare att jag ev. tänkte behålla en av dem. Fast en tik, en bra tik!

Sen dag 1 har jag bara haft ögon för Sture. Han har jättefina färger och verkar bli en bra hund. Sen får man ju ha i åtanke att de bara är 3 veckor än. :D

Hur ska jag göra? Allt skulle vara så mkt enklare med en tik. Här hemma då hundarna är vuxna, så är det ju smidigare med två tikar under tex löpperioder. På jobbet (jobbar med hästar och hundar) där hunden ska fungera ihop med de andra hanhundarna.

Övertala mig om att Sture hör hemma här! :) :angel:

Jag gör ett försök

Jag tycker inte att hanhundilska är så farligt. De flesta hanhundar fungerar bra med andra hanhundar. Ofta kan man även få ordning på många av de hanhundar som kaxiga om man bara tränar idogt. Alla hanar kanske inte vill leka och busa med varandra men de fungerar oftast ihop ändå dvs de kan vara i samma rum, bil mm. Helt enkelt jobba tillsammans. Om man lägger bort det där 'romatiska' skimret om att alla hundar skall vara en lycklig familj så tror jag att man tycker att det är fullt acceptabelt att ha en som man kanske inte kan 'släppa' ihop med alla men som ändå kan vara med. (Blev lite krångligare än vad jag trodde att förklara..)

Min hanhund gillar inte alla hanhundar men det är inget stort hinder. Han jobbar bra med andra hanhundar men vill inte leka och busa med främmande hanhundar. Det är ändå undantagen som blir så där rabiata att de inte ens kan se en annan hanhund.

Du slipper nästan helt risken för slagsmål av allvarligare karaktär inom flocken.

Dock tycker jag att löpningarna skulle vara jobbigt. Kanske du kan tänka dig att kastrera tiken i framtiden??

Om han ser ut att bli en snygging kan du ju deläga honom.
Eller är det så att du vill att han ska bo med er?

Ishtar

Det hade ju naturligtvis varit det enklaste. :) Men ev. kanske kanske att vi ska ta en andra och sista kull på tike och hanen ska ju sparas för att se om han blir godkänd avelshane bl.a Kan vara svårt då att klippa kulorna. :D

ok. men ett par löp kanske ni kan klara utan att bli gråhåriga? eller hade ni tänkt att vänta länge med nästa kull?

Nästa kull är på inte långa vägar planerade. :crazy: Men jag vill inte kastrera tiken då hon har mkt bra stam och kanske ska få en kull till så småningom. :D

Kastrerar jag Hanen kommer min uppfödare bli gråhårig. :D

Vem vet, jag kanske har en lite svanunge som växer upp till en ful ankunge. :p :D Åh, då är ju problemet löst. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 410
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 468
Senast: ako
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 857
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30