Sv: Ååååh jag förstår inte (vissa) män...
Du, av en annan bukefalist
Gissa vem som fått det sagt till sig av en dejt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gissa vem som fått det sagt till sig av en dejt?
Hade någon, innan vi ens hamnat i säng, känt behovet av att ta upp exklusivitetsfrågan (eh?) så hade jag avslutat där och då (efter den träffen).
Hur gör ni när ni vill värna om att en relation inte byggs på antaganden, gissningar? När ni vill ha öppen kommunikation? När ni vill ge någon förutsättningar att fatta beslut med så många kort som möjligt på handen?
Kontrollbehov skulle jag klassa som: höra av sig hela tiden, vilja veta var den andra personen är, vad den gjort, vem den umgås med, varför den inte hör av sig, kommentarer på kläder, åsikter, beteende mm mm
Kontrollbehov är i den här sitsen att efter en vecka vilja veta hur personen känner angående exklusivitet, att veta att han inte dejtar någon annan, att inte vilja/våga bjuda på sina egna känslor utan istället vänta på att han "bekänner färg". Att inte ställa upp (?) eller vilja ha sex utan vissa garantier.
Alltså kontrollen över det känslomässiga utbytet i relationen.
Jag har bjudit på mina egna känslor genom att berätta för honom att jag är intresserad av att ta det vidare. Jag har också med detta berättat för honom att jag är såpass intresserad att jag inte skulle må bra i en situation där det fanns ovisshet över om han låg med andra samtidigt.
Förlåt? Taj.... Tajm...tajnmning? Måste kolla upp det!. Vill jag veta något utan att anta så frågar jag förstås, men man får ju lov att ha lite tajmning också.
Exklusivitet t.ex är ett ämne som kräver mer än en veckas dejtande!
Kort sagt har jag haft lite bakgrundskänsla för killen innan det kommer till regelrätt dejtande, för så funkar jag. Jag har förstått i vilket sammanhang han befinner sig, lite om hur han tänker, känner (kort sagt: lite om vem han är). Och om jag då går igång på honom så det kommer till sex, vet jag ju en del om personen bakom och då har det hittills visat sig vara fullt reko killar där det inte behövs några "avtal" för att fortsättningen ska funka. Det har liksom gett sig själv.
Att börja specifikt diskutera de ämnen du tagit upp senast du träffade dejten finns inte på världskartan för mig, generella diskussioner kommer väl alltid upp i relationen med nya bekantskaper (oavsätt om det är romantiska relationer eller rent platoniska) och då vet jag ju lite om vem vännen/dejten är i den frågan.
Exakt precis samma här! För mig skulle det kännas som att killen ville rusa in i en relation och det skulle direkt avskräcka mig, men hellre att han är tydlig och ärlig än att jag luras in i nåt med någon som resonerar helt annorlunda än jag gör.Om jag var den andra parten skulle jag tycka att TS var väldigt på och "allt eller inget" vilket definitivt skrämmer iväg mig långt bort, oavsett om jag för tillfället har fler intressanta på gång eller inte. Jag skulle tolkat det som TS sa som "vill du fortsätta träffa mig så ska vi se varandra som ett par" och det känns för mig alldeles för tidigt. Så mig hade TS skrämt iväg, men om de premisserna är viktiga för dig TS tycker jag att det är bra att du är tydlig i det till den andra parten.