Monifa
Trådstartare
Majoriteten av kelpies jag träffat har liksom suttit i knät på 0.2 sek om jag så bara råkat sätta mig bredvid som en främling De ägare jag pratat med har alltid beskrivit rasen som väldigt social.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Majoriteten av kelpies jag träffat har liksom suttit i knät på 0.2 sek om jag så bara råkat sätta mig bredvid som en främling De ägare jag pratat med har alltid beskrivit rasen som väldigt social.
Från SKK's beskrivning; "Typiskt är dess välvilliga inställning till människor"Oj! Det trodde jag verkligen inte. Utifrån de jag mött tänkte jag att rasen skulle vara reserverad, och att det slagit över till osäkerhet hos vissa.
Onekligen väldigt charmiga. Men jag vill inte behöva kämpa för att vara min hunds prio 1 Då hade jag kunnat fortsätta med labbar
Från SKK's beskrivning; "Typiskt är dess välvilliga inställning till människor"
Det verkar vara en härlig ras! Var som sagt nära på att välja rasen efter labbarna. Men de saker jag var tröttast på hos labbe var deras supersociala attityd och den korta pälsen som hamnar överallt.Det var värst. Har aldrig haft något intresse av rasen själv så jag är dåligt inläst på kelpie!
Onekligen väldigt charmiga. Men jag vill inte behöva kämpa för att vara min hunds prio 1 Då hade jag kunnat fortsätta med labbar
Låter hemskt Jag älskar att aussies typ är enmanshundar som ändå älskar familj och vännerÄr som en på klubben med en toppenfin kelpie. Lydnadschampion och är väl ett cert ifrån brukschampion (sök). Han älskar henne i träning men hon är inte ens vatten värd hemma, toootalt ointresse beskrev hon. Men däremot älskar han alla andra.
Dock inte så att han är otrevlig mot henne, bara mjä inställd. Men i träning är hon prio ett.
Tydligen har han varit så från dag ett
Jag skulle välja kelpie alla dagar i veckan men det är ju en smaksak, jag tycker dom både är lugnare roligare och vackrare än aussie.
Därför jag skrev en smaksak jag tycker dom är lugnare på så vis att dom är lugna när det ska vara lugnt. Att dom slappnar av när dom inte arbetar. Dom aussie jag träffat tycker jag varit alldeles för hetsiga hela tiden. Men som sagt smaksak och personlig erfarenhet . Eftersom alla gillar olika tror jag det är lättare att träffa hundar irl än att fråga på forum där alla ändå tycker olikaJag tycker ju båda raserna har sina fördelar. Utseendet är inte ens något jag har med i min kravspec, de har sund exteriör och inget extremt hos någon av dom.
Tycker du att de är lugnare utanför arbete eller i arbete?
Lustigt, för alla kelpies jag träffat har bekräftat att det var lika bra att jag inte skaffade en; på tok för "på", nerviga och alerta även i chill-situationerDärför jag skrev en smaksak jag tycker dom är lugnare på så vis att dom är lugna när det ska vara lugnt. Att dom slappnar av när dom inte arbetar. Dom aussie jag träffat tycker jag varit alldeles för hetsiga hela tiden. Men som sagt smaksak och personlig erfarenhet . Eftersom alla gillar olika tror jag det är lättare att träffa hundar irl än att fråga på forum där alla ändå tycker olika
Ja därför jag inte förstår varför man frågar om rastips på Internetworld. Alla precis alla tycker olika både om hundraser och vad som är lugnt roligt tråkigt stressigt osv osvLustigt, för alla kelpies jag träffat har bekräftat att det var lika bra att jag inte skaffade en; på tok för "på", nerviga och alerta även i chill-situationer
Sen har jag träffat många aussies som är likadana (finns massvis med aussies jag inte skulle ta i med tång) men som rasen ska vara så är de för mig perfekta i hur bra de kopplar mellan arbete och vila.
Jo, men man kan ju få en fingervisning.Ja därför jag inte förstår varför man frågar om rastips på Internetworld. Alla precis alla tycker olika både om hundraser och vad som är lugnt roligt tråkigt stressigt osv osv
Ja absolut.Jo, men man kan ju få en fingervisning.
Jag menar, jag brukar säga till folk att om aussien jag träffade på min första kurs med Tinja hade varit den första aussien jag träffat.. Då hade jag aldrig skaffat aussie