90-dagarsavgift

Nordstjernan

Trådstartare
En kanske busenkel fråga för er som kan detta: inför 90-dagarsavgiften som ska betalas om stoet är fortsatt dräktig på 90 dagar: när exakt tar ni provet? Dvs det är ju inte alltid en veterinär kan komma på 90:e dagen, så vilket spann har man att hinna kolla?
 
Jag ska kolla på fredag som bli 92 dygn. Jag hörde först med seminstationen om det var ok för dem och det var det.
(Deras egen hingst iofs)
 
Allt innan 90 dagar annars åker du på att betala om du inte kommit överens med hingstägaren om att det går någon några dagar över 90 dagar .
 
Då ska jag kolla, har bokat tid på exakt dag 90 för den ene och det blir 87 för den andra. Den dagen kan kliniken komma ut (ej dagarna innan)
 

Liknande trådar

Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
1 093
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 568
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 713
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 927
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp