9 olika föreningar

K

Katana

Som har haft möte, hur många finns det egentligen behov av i ett sånt litet land som Sverige är?
"Mycket positivt Western möte avhölls under söndagen i Jönköping."
http://www.srha.nu/

Men det låter ju som om mötet åtminstone varit bra! Någon som var med och kan utveckla lite;) Det står ju så lite i den texten som finns på hemsidan.

Sv: 9 olika föreningar

Ja visst kan man undra om det måste finnas så många föreningar, och svaret är ju givetvis ja!:idea:
Rasföreningarna måste finnas var för sig, liksom de som sysslar med en speciell gren, dvs Cutting, Reined Cowhorse och Reining ex. :d WRAS är ju som en rasförening men för alla raser.
Alla de som står överst lyder ju under sina moderorganisationer i USA medan WRAS är en Sverigebaserad organisation.

Utvecklingen av detta mötet och de som kommer att följa kommer ni att märka och höra detta var bara en start. Ett gemensamt SM är väl mångas dröm, och förhoppningsvis kan det nu bli verklighet i och med denna grupp. Utbildning av domare är en annan fråga som avhandlades och kommer att resultera i en plan för att förbättra den saken. Liksom utbildning av tävlingsfunktionärer.:banana:

Vad är det du undrar och som inte står i pressreleasen?

Monke:)

Svaret är givetvis NEJ.

Man tycker det borde vara så att man har en organisation med olika avdelningar, men det innebär att alla inte kan vara med och pissa in revir, så därför bildas det olika föreningar...

/mvh Lex

monke skrev:
Ja visst kan man undra om det måste finnas så många föreningar, och svaret är ju givetvis ja!:idea:
Rasföreningarna måste finnas var för sig, liksom de som sysslar med en speciell gren, dvs Cutting, Reined Cowhorse och Reining ex. :d WRAS är ju som en rasförening men för alla raser.
Alla de som står överst lyder ju under sina moderorganisationer i USA medan WRAS är en Sverigebaserad organisation.

Utvecklingen av detta mötet och de som kommer att följa kommer ni att märka och höra detta var bara en start. Ett gemensamt SM är väl mångas dröm, och förhoppningsvis kan det nu bli verklighet i och med denna grupp. Utbildning av domare är en annan fråga som avhandlades och kommer att resultera i en plan för att förbättra den saken. Liksom utbildning av tävlingsfunktionärer.:banana:

Vad är det du undrar och som inte står i pressreleasen?

Vore skönt om det ledde till något bra och positivt för medlemmarna...måste kunna enas lite ju;)

Exakt hur tänker du nu:smirk:
Vem pissar revir, menar du:(
Vilken regelbok och vilken policy skulle denna organisation ha:confused:
Quarterhästarna lyder under AQHA, Paintarna under APHA, Appaloosa under sin förening osv.:idea:
Det är inget val utan det är man tvungen att göra om man vill fortsätta att vara dotterorganisationer.
Det är klart att man kan samarbeta men hur skulle en övergripande förening kunna få detta att fungera som en enhet med så många olika intressen. Pleasure folket som värnar om NSBA och vill göra det, måste ju få göra det liksom de som vill hålla på med kor eller Reining, var är problemet med att man samlas kring sitt intresse:confused:

Det man skulle kunna göra är ju att så som nu är på gång hjälpas åt att lösa olika saker utifrån sin verklighet. Alla dessa olika föreningar besitter ju en kompetens om sin egen gren eller ras som kan tillföra gruppen och westernSverige mycket tror jag.:d

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 401
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 895
Senast: Tofs
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 063
Senast: inverterad
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 121
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka